واکنش کارکنان با سابقه نفتی به اظهارات وزیر:
جذب نیروی انسانی با اهداف سیاسی در وزارت نفت و از سوی دیگر بی توجهی به مجموع قوانین و مقررات استخدامی و انتصاب در این وزارتخانه و در ‌‌نهایت نگاه‌هایی بدون پایه کار‌شناسی، روزگار کارکنان را سیاه کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۲۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج  پس از اظهارات بیژن نامدار زنگنه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اضافه بودن 100 هزار نیروی انسانی در صنعت نفت٬ جمعی از کارکنان صنعت نفت در نامه ای به اظهارات وزیر نفت پاسخ دادند. این نامه به امضای 11 هزار نفر از کارکنان صنعت نفت رسیده و برای دفتر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز ارسال شده است. در این نامه آمده است:

 اين شماييد كه مازاد هستيد ...

 در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري  به نام سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل مزين شده است متاسفانه براي چندمين بار وزير محترم نفت سخناني ايراد و نيمي از كاركنان وزارت نفت را مازاد خطاب نموده اند.اين در حالي است كه به تعبير مسئولين محترم ، توليد و فروش نفت ايران به چهار ميليون بشكه در روز رسيده است كه اين افزايش، در گرو تلاش شبانه روزي سربازان خط مقدم عرصه توليد بوده و  خواهد بود.

 از روزی که موضوع خصوصی ‌سازی در وزارت نفت مطرح شد ، یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آن ،  نبود  برنامه‌ریزی مشخص برای نیروی انسانی بود . نیروی انسانی وزارت نفت در داستان واگذاری‌ها به بخش‌های شبه دولتی ،  چنان آسیبی به لحاظ امنیت و شخصیت شغلی دیدند ، که اگر آن را به بزرگ‌ترین سونامی نیروی انسانی در تاریخ نفت تعبیر کنیم ،  هیچ اغراق نکرده‌ایم. 

 از یکسو جذب نیروی انسانی با اهداف سیاسی در وزارت نفت و از سوی دیگر بی توجهی به مجموع قوانین و مقررات استخدامی و انتصاب در این وزارتخانه و در ‌‌نهایت نگاه‌هایی بدون پایه کار‌شناسی، روزگار کارکنان را سیاه کرد.
 امروز دیگر عجیب نیست اگر بشنویم،کارکنان وزارت نفت  با وجود انجام مشاغل سخت عملیاتی و فعالیت های طولانی مدت در محل کار خود، مجبور به انتخاب مشاغل دوم و سوم در زمان استراحت برای تامین نیاز خانواده‌هایشان و تامین آتیه هاشان هستند.

 در واقع  کارکنان متخصص و با  انگیزه نفت،در شرایط سخت کار ، پذیرفتن تحقیرهای شغلی مداوم از سوی سازمان خود ، دچار بی رغبتی و تقویت منفی بی انگیزگی شده‌اند، تا آنجا که میتوان ادعا کرد تا به امروز چنین وضعیتی برای خانواده بزرگ وزارت نفت سابقه نداشته است.

 در تاریخ استخدامی نفت و حتی کشور ، به یاد نداریم كاركنان يك وزارتخانه مهم و استراتژيك  مازاد خوانده شوند و بارها از سوي وزير محترم و سالخورده نفت ، مورد بي حرمتي قرار گيرند. متاسفانه اینطور به نظر می آید که وزارت نفت  ، کارکنانش را  به حال خود‌‌ رها کرده‌ و ظاهرا ، آن‌ها  که روزي دلسوز سابقه این سازمان و کارکنان آن در افکار عمومی بودند و برنامه اصلی ایشان، ایجاد انگیزه  و توسعه نیروی انسانی در این وزارت خانه بود،با برنامه ریزی نادرست،ایجاد سازمانی سربار با  انبوه نیروی انسانی سرخورده و بدون سمت و شغل و همچنین وارد کردن ضربه  به شخصیت اجتماعی کارکنان وزارت نفت، میراثی تلخ را از خود به جاي خواهندگذاشت.


 از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامی تقاضا داريم ، هر چه سريع تر قانون ممنوعيت  بكارگيري كاركنان بازنشسته در وزارت نفت را پيگيري نمايند كه با اجراي اين قانون ، مشكل نيروي مازاد در اين وزارتخانه حل شده و دل نگراني آقاي وزير خاتمه خواهد يافت.
                        
منبع: عصرنفت
                                                                                                                                     

ارسال نظرات