شهردار تبریز با اشاره به زلزله صبح امروز، گفت: وقوع بلایای طبیعی، اگرچه تلخ و مهیب است، ولی ضرورت مقاوم‌سازی شهری و تقویت زیرساخت‌های ایمنی شهر را یادآوری می کند.
کد خبر: ۸۶۹۶۵۶۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی صبح امروز، در شورای مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: در سه سال اخیر، عمده اقدامات عمرانی شهرداری تبریز در راستای افزایش استحکام شهری پیش مورد توجه قرار گرفته و این موضوع، در توسعه زیرساخت‌های شهری و بافت ناکارآمد شهری، مورد توجه بوده است.

نجفی با اشاره به موقعیت تبریز به عنوان پایلوت طرح اسکان پایا اضافه کرد: امروز شاهدیم که اقدامات دامنه‌دار شهرداری تبریز، وارد قلب بافت فرسوده شهری شده و همزمان، برنامه‌های تثبیت و انتقال حاشیه‌نشینی نیز تداوم دارد؛ در سایه این اقدامات هدفمند، تبریز، پس از مداخلات صورت‌گرفته در بافت فرسوده اطراف حرم رضوی، دومین اقدامات گسترده کشوری را در احیای بافت فرسوده داشته است.

شهردار تبریز به گام بلند شهرداری تبریز برای اسکان 900 خانوار حاشیه‌نشین در ارم و اندیشه با هزینه ششمیلیارد توماناشاره و خاطرنشان کرد: طرح اسکان حاشیه‌نشینی ارم در 300 واحد طراحی شده که از این تعداد، 220 واحد آن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، در کنار این حرکت مهم، پروژه ۶۰۰ واحدی شهرک اندیشه، به عنوان برنامه شهرداری تبریز برای انتقال بخشی از حاشیه‌نشینی به این شهرک مورد توجه قرار گرفته است.

وی اجرای رمپ‌های خروجی از ملازینال، یوسف‌آباد و شهرک ارم به اتوبان پاسداران را از جمله اقدامات شهرداری به منظور روان‌سازی امداد و نجات و افزایش دسترسی در مواقع بحرانی خواند.

نجفی در ادامه بر لزوم ارتقای آگاهی‌ها در خصوص ارتقای نگرش ساخت‌وساز تاکید کرد و افزود: نقش رسانه‌ها در این خصوص، حساس و کلیدی است، البته تاثیرگذاری این نقش، در گرو استمرار آن است، وگرنه ارایه مطالب و اخبار و تصاویر، صرفاً در فضای ویرانی پس از زلزله، تاثیرگذار نخواهد بود.

شهردار تبریز اظهار داشت: بخش عمده‌ای از برنامه تلویزیونی «تبریزیم» آموزش‌های شهروندی را مورد توجه قرار داده که مباحث کیفی‌سازی ساخت‌و‌ساز، از محورهای مهم آن است؛ با این حال، رسیدن نتیجه مطلوب، نیازمند یک همگرایی رسانه‌ای است.

ارسال نظرات