عضو شورای اسلامی کارگری کارخانه حافظ در گفتگو با «بسیج»:

تعطیلی کارخانه حافظ از قبل توسط مدیران طراحی شده بود

احمد علی مکاریان گفت : سپس با قرار دادن 150 بسته شکلات در اتاق مدیریت کارگران را متواری و اخراج کردند و اینگونه 230 کارگر کارخانه حافظ را با بسته شکلاتی به بهانه نوسازی صنایع اخراج کردند و هنوز معوقات نیز پرداخت نشده است.
کد خبر: ۸۶۹۶۵۰۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

احمد علی مکاریان عضو شورای اسلامی کارگری کارخانه حافظ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه آقای همتی تعطیلی کارخانه حافظ را زمان تنفس برای نوسازی صنایع اعلام کردند اظهار داشت: این خبر کذب محض است و برنامه تعطیلی طبق روالی مشخص از قبل توسط مدیران و سهامداران کارخانه حافظ طراحی شده بود.

وی با بیان اینکه کارخانه کاشی حافظ دارنده اولین  ماشین آلات و تجهیزات کشوری را دارد افزود: واقعیت این است که کارخانه حافظ نیازی به تنفس نداشت و از سال 83 قانون نوسازی صورت گرفت و در سال 83 400 نفر از کارگران را اخراج کردند و کارخانه کاشی حافظ دارنده اولین تکنو رول بود و در سال 90 اقدام به خرید اکسترودل داشت و جزو اولین صادر کننده نمونه برتر کشوری در سال 90 محسوب گردید.

عضو شورای اسلامی کارگری کارخانه حافظ خاطر نشان کرد: با امضا گیری و انگشت نگاری از آقای میر طاووسی سهامدار عمده کارخانه حافظ قرار بر این شد که تا برنامه کاری تا پایان سال 95 فعال شود و حقوق و مطالبات کارگران تا پایان اسفند 94 پرداخت شود ولی در اسفند 94 به کارگران بابت معوقات حقوقی 500 هزار تومان پرداخت شد.

وی در خاتمه افزود: گزارشات صوری به شکل بالایی شکل گرفت طوری که اجازه دادند از 18 اردبیهشت ماه کارگران به کارخانه بیایند و در رسانه ها باز تاب داشته باشد و سپس با قرار دادن 150 بسته شکلات در اتاق مدیریت کارگران را متواری و اخراج کردند و اینگونه 230 کارگر کارخانه حافظ را با بسته شکلاتی به بهانه نوسازی صنایع اخراج کردند و هنوز معوقات نیز پرداخت نشده است.

ارسال نظرات