فرماندار تربت جام بیان داشت: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب یک شعار متعارف معمولی نیست و ریشه‌های علمی دارد و تنها با اجرای مدل و الگوی اقتصاد مقاومتی، کشور به توسعه اقتصادی می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۹۶۴۸۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی رستمی در جلسه شورای اداری که در فرمانداری برگزار شد با اشاره به شعار سال و حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری از اقدام و عمل گفت: علم و بیرق دولت برای توسعه اقتصادی برافراشته است و در این راستا مدیرانی که غیرهمسو با اجرای اقتصاد مقاومتی باشند عزل می شوند.

وی با بیان این که در حوزه اقتصاد دچار چالش هستیم و دشمن مسیر اقتصاد را برای مقابله انتخاب کرده است، افزود: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب یک شعار متعارف معمولی نیست و ریشه های علمی دارد و تنها با اجرای مدل و الگوی اقتصاد مقاومتی کشور به توسعه  اقتصادی می رسد.

فرماندار تربت جام خاطرنشان کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای راهبردی و سرمایه گذاری با حضور شخصیت های حقیقی و حقوقی در شهرستان شکل گرفته است و مکرر جلساتی را برگزار می کند.

وی با قدر دانی از همراهی امامان جمعه با دولت در مسائل اقتصادی گفت: مدیران نسبت به توسعه اقتصادی باید فرابخشی عمل کنند.

وی تاکید کرد: هیچ مدیر اداره ای حق ندارد بدون هماهنگی فرماندار یک واحد تولیدی را به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات به مراجع قضایی و دادگستری معرفی کنند.

رستمی بیان داشت: دولت در صدد مدیریت صنعت در شهرستان است و باید قوانین خروج از رکود را مدیریت کنیم و ادارات محیط زیست، علوم پزشکی، منابع طبیعی، کشاورزی در پاسخ به استعلامات واحدهای تولیدی سنگ اندازی نکنند و به هیچ عنوان شکایتی نکنند مگر واحد تولیدی که مضراتی برای جامعه داشته باشد.

وی با بیان این که تلاش های خوبی در راستای اشتغال انجام گرفته است و چه لزومی دارد مدیر یک اداره روند آن را متوقف کند، ادامه داد: مدیرانی که نمی توانند همراه سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنند جایی در شهرستان ندارند و حذف خواهند شد.

رستمی بیان داشت: از مجموع ۶۵ واحد تولیدی تعداد ۱۸ واحد تعطیل، ۲۵ واحد نیمه تعطیل و فقط ۲۲ واحد فعال است و عملا یک سوم واحدها فعال می باشد.

فرماندار تربت جام با اشاره به کشت پائیزه چغندر قند در تربت جام گفت: کارخانه قند تربت جام در حال تعطیلی بود که با کشت پائیزه چغندر قند فعال شد و با تولید ۱۱۰ هزار تن خوراک فعال شده است.

رستمی با اشاره به کلنگ زنی و رکود پروژه فولاد تربت جام گفت: نگاه توسعه منطقه نگاه توسعه ای مدیران را می طلبد، مجتمع فولاد چند سال قبل کلنگ زنی شد و عملا کاری انجام نگرفت و این قصه پر غصه مجتمع فولاد در سطح زمین ۴۰۰ هکتار اخیرا به بخش خصوصی واگذار شد که با تغییرکاربری فعال می شود.

فرماندار خطاب به مدیران دستگاه های خدماتی شهرستان گفت: مدیران اجرایی شرایط برخی مردم را در نظر بگیرند، عده ای از مردم توان پرداخت هزینه قبوض آب، برق، گاز را ندارند و قابل قبول نیست که ادارات تابعه نسبت به قطع خدمات اقدام کنند و باید مدارا شود.

رستمی تاکید کرد: قابل قبول نیست برق، آب و گاز یک خانواده فقیر به خاطر عدم پرداخت پول قطع پرداخت پول قطع شود و موارد خاص را با فرمانداری هماهنگ شود تا بهانه به دست بد خواهان نظام ندهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها