خبرهای داغ:
ملکان با اشاره به برگزاری برنامه جزخوانی قرآن کریم در مسجد امام حسین(ع) اذعان کرد: نقش هیئت‌های قرآنی در حفط جوانان در جنگ نرم غیرقابل انکار است.
کد خبر: ۸۶۹۶۴۵۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی ملکان فرمانده بسیج مقاومت پایگاه سیدالشهدای آبیک در مراسم جزخوانی در مسجد امام حسین(ع) بیان کرد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور 50 جوان آبیکی در مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: ماه مبارک رمضان علاوه بر جنبه‌ ظاهری که همان امساک و پرهیز از خوردن و اشامیدن است یک جنبه‌ باطنی و اصلی دارد که کمتر به این جنبه اشاره می‌شود که همان بالا بردن و توسعه دادن نفس انسان در این ماه مبارک است که هدف نیز همین جنبه معرفی شده که در ایات قران می‌فرماید هر کسی می‌خواهد این ماه عظیم را درک کند فَلیَصُمه یعنی روزه بگیرد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدای آبیک ، افزود: برای رسیدن به این هدف عظیم که همان خود سازی و بالا بردن ظرفیت وجودی است روش‌هایی معرفی شده است که اولین و اصلی‌ترین آن روزه‌دار بودن است یعنی اگر کسی روزه نگیرد نمی‌تواند نفس خود را در برابر تابش رحمات الهی قرار دهد.

وی ادامه داد: دومین آن که ماه رمضان راهم به همین نام می‌شناسند توجه و تعمق به قران است که شاید یکی از دلایل عظمت ماه مبارک رمضان بدلیل این باشد که ماه نزول قران کریم است و این نشان می‌دهد که باید برای قران ارزش و اعتبار خاصی را قرار دهیم که اگر قران نیز در قلب ما وارد شود انجا نیز مقدس و مبارک می‌شود.

ملکان با اشاره به فعالیت پایگاه سیدالشهدا در ماه رمضان تصریح کرد: مجموعه پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا محله مهدیه آبیک که به آمار بیشترین افراد سکنه را در دل خود جای می دهد برای توجه ویژه به قران در این ماه رسالت بزرگی را برگردن خود احساس می کند و بران شدیم که بتوانیم در مساجد محله به قدر توان این مجالس قران را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: هیات قرانی‌هایی که یک ظرفیت عظیمی هستند که هرساله در محله شروع به کار می‌کند در گسترش این هدف سهم زیادی را دارند که از جمله هیئت چهارده معصوم و گروه قرانی مسجد موسی بن جعفر را می‌توان اشاره کرد.

ملکان عنوان کرد: مسجد امام حسین(ع) که یکی از مساجدی که از نظر مکانی در جایی تقریبا بدون رسیدگی قرار گرفته و محل اصلی برنامه‌ی جزخوانی انتخاب شده است که جوانان و نوجوانان مستعد زیادی در این مسجد فعالیت می‌کنند و باید تحت توجه مسئولین شهری قرار بگیرد و از استعداد این عزیزان در جهت نیل به اهداف عالی نظام اسلامی بهره‌برداری شود

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدای آبیک با اشاره به اهمیت حضور جوانان در اینگونه مراسمات یادآور شد: برپایی اینکونه مراسمات که یک نوع تحکیم اعتقادات اسلامی است ابزاری برای دفاع و هجوم در جنگ نرم می باشد و هم جوانان و هم مسئولان باید برای محلات کاری کنند که اگر کوچکترین غفلتی انجام شود در برابر شهدای عزیزمان باید پاسخگو باشیم.

ملکان در پایان ، تصریح کرد: البته برنامه‌ی تابستانی جوانه‌های صالحین نیز راهنما برای جذب جوانان محله در طول تابستان می‌باشد که یکی از آن‌ها جزخوانی قران کریم است و اردوهایی که برای اشنایی بسیجیان با مجموعه بسیج تعبیه شده و هم چنین دیدار با خانواده های معظم شهدا محله و برگزاری دومین یادواره محله مهدیه در شهریور ماه سال جاری از برنامه‌های تابستان پایگاه سیدالشهدا می‌باشد.

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها