خبرهای داغ:

دومین جلسه تخصصی ستاد امر به معروف لارستان برگزار شد

وی در ادامه ضمن تاکید بر ترویج نماز جماعت در بازارها و اماکن تجاری سطح شهر، مصادیق و مظاهر منکرات در فروشگاه ها و بازارها را باعث عوض شدن ذائقه های فرهنگی و اخلاقی مردم دانست و افزود: تلاش همه ما باید در جهت جلوگیری از این اتفاق باشد.
کد خبر: ۸۶۹۶۳۴۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
دومین جلسه تخصصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لار با حضور اعضای این ستاد و امام جمعه موقت شهرستان در دفتر فرماندهی سپاه لارستان برگزار شد.

 محوریت این جلسه بحث امر به معروف و نهی از منکر در اصناف و بازار شهرستان بود که در ابتدا برادر حریری، دبیر قرارگاه با ارائه گزارش تصویری از برخی منکرات در فروشگاه های لباس و پوشاک در سطح شهرستان به ویژه بازار امام خمینی(ره)، قوانین رسیدگی به این نوع تخلفات را به صورت پرده نگار برای حاظران تشریح نمود.

http://8pic.ir/images/kidqymwx56ovl65es36o.jpg

در ادامه جناب سرگرد جاهدی، دبیر ستاد ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگوی،تذکر لسانی و ارشاد فرهنگی را بر مرحله برخورد قضایی و قانونی مقدم شمرد و ضمن اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری که فرمودند:امربه معروف و نهی از منکر یک حرکت فرهنگی و اجتماعی است؛ بسترسازی فرهنگی را گام نخست در بحث امربه معروف و نهی از منکر دانست.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ترویج نماز جماعت در بازارها و اماکن تجاری سطح شهر، مصادیق و مظاهر منکرات در فروشگاه ها و بازارها را باعث عوض شدن ذائقه های فرهنگی و اخلاقی مردم دانست و افزود: تلاش همه ما باید در جهت جلوگیری از این اتفاق باشد.

http://8pic.ir/images/td14olx9q9p39n05pen4.jpg

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر رمضانی،امام جمعه موقت شهرستان با بیان این مطلب که نظام دینی نسبت به مردم خودش را مسئول می داند خاطرنشان کرد: در زمینه امربه معروف و نهی از منکر باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم چون که ما، مسئول مردم هستیم، پس در نظارت همگانی نباید خودمان را کنار بکشیم.

وی با بیان اینکه نباید در فضای عمومی جامعه مثل بازارها و فروشگاه ها،مسائل خصوصی خانواده منتشر شود خاطرنشان کرد:باید جامعه فضای جامعه دینی جامعه سالم باشد، فضای ناسالم،برای جوان بسیار خطرناک است.نسل جوان اگر مظاهر این گونه منکرات(مانکن های نامتعارف در فروشگاه ها) را ببیند دیگر از نماز لذت نمی برد.

http://8pic.ir/images/dly52rr3le6mehgoo603.jpg

در پایان جلسه ضمن هم اندیشی اعضا، راه کارهایی در زمینه های زیر ارائه گردید:

1-ترویج نماز در اماکن تجاری و بازارهای سطح شهر

2-بسترسازی فرهنگی وقانونی جهت مقابله با وجود مانکن ها در فروشگاه ها که با ارزش ها دینی و فرهنگی متعارض است
3-مطرح شدن راه کارهایی در مورد مغازه هایی که نام یا عنوان تجاری آنها با قانون اسلامی و فرهنگ ایرانی ضدیت دارد

http://8pic.ir/images/ixc2mongxep0ike1uivg.jpg
ارسال نظرات
پر بیننده ها