خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران قم با بیان اینکه در حال حاضر میزان آلودگی هوا ناشی از ریز گردها ۴۷۰ میکروگرم در مترمکعب است، گفت: تا روز یکشنبه ۳۰ خرداد وضعیت گردوخاک در استان قم ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۹۶۳۴۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن اروجی، با اشاره به وضعیت آلودگی هوا ناشی از ریز گردها در استان قم، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت آلودگی هوا از وضعیت عادی برخوردار است اما ظهر امروز میزان آلودگی افزایش یافته بود.

مدیرکل مدیریت بحران قم با بیان اینکه در حال حاضر میزان آلودگی هوا ناشی از ریز گردها 470 میکروگرم در مترمکعب است، افزود: تا روز یکشنبه 30 خرداد وضعیت گردوخاک در استان قم ادامه دارد البته  در حال حاضر وضعیت عادی است و افزایش میزان آلودگی به علت گردو غبار و تغییر جهت وزش باد است.

اروجی خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان آلودگی مشکل ساز نیست اما افراد مبتلا به بیماری قلبی، عروقی و ریوی، سالمندان و کودکان در زمانی که ریز گردها افزایش می‌یابد از اینکه در معرض فضای باز قرار گیرند اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه دلیل افزایش ریز گردها، آلودگی‌ها، خشکسالی و فقدان پوشش گیاهی است، گفت: افزایش آلودگی از روز 5 شنبه شروع و تا روز یکشنبه 30 خرداد با توجه به شرایط وزش باد ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران قم تصریح کرد: در حال حاضر میزان وزش باد بیش از 5 کیلو متر بوده و در این شرایط وضعیت عادی است البته باید گفت میزان وزش باد در شرق استان به دلیل کویری بودن بیشتر است.
ارسال نظرات