خبرهای داغ:
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه ۱۱۰۴ واحد تولیدی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تولید به صورت نیمه فعال فعالیت دارد، گفت: همچنین ۴۰۵ واحد با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۱۸۰ واحد با ۷۰ درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۶۹۶۳۲۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، محمود سیجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در قم، با اشاره به پروژه‌های توسعه باقی مانده در بخش صنعت استان اظهار داشت: مجموعه طرح‌ها و پروژه‌ها در 4 دسته کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی، بالای 20 درصد پیشرفت، بالای 40 درصد پیشرفت و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی درسته بندی می‌شوند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه اولویت استان در تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی است افزود: 145 طرح با این ظرفیت وجود دارد که در صورت تکمیل 3940 فرصت شغلی در استان به طور مستقیم ایجاد می‌کند.

وی به وضعیت فعالیت 2692 واحد تولیدی فعال و نیمه فعال استان اشاره کرد و گفت: در مجموع 1689 واحد با ظرفیت های کمتر از 50 تا 70 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند که از این تعداد 1104 واحد تولیدی با ظرفیت کمتر از 50 درصد ظرفیت تولید به صورت نیمه فعال فعالیت دارد، همچنین 405 واحد با ظرفیت 50 تا 70 درصد و 180 واحد با 70 درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند.

سیجانی با بیان اینکه 37 درصد واحدهای تولیدی که بالغ بر 1003 واحد تولیدی را شامل می‌شود در حالت تعطیلی به سر می‌برند خاطرنشان کرد: این واحدها در صورت فعالیت 20 هزار و 656 فرصت شغلی برای استان ایجاد می‌کردند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به مشکلات بخش صنعت استان اشاره کرد و ادامه داد: کاهش قیمت تمام شده کالا از طریق  کاهش عوارض فروش و بخشودگی جرائم عوارض دولتی، بازسازی و نوسازی ماشین آلات  و تجهیزات فرسوده و ارائه تسهیلات ارزان قیمت، کاهش نرخ تسهیلات بانکی و افزایش مدت زمان بازپرداخت و الزام به خرید مصرف کالاهای تولیدی استان توسط دستگاه‌های اجرایی را می‌توان به عنوان راهکارهای پیش رو برای حل مشکلات صنعت استان برشمرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها