خبرهای داغ:
شهردار اهواز گفت: کارگرانی که چند روز گذشته به دلیل درخواست غیرقانونی از پیمانکار اقدام به اخلال در ارائه خدمات شهری و تخریب بیت‌المال کرده بودند ساعاتی پیش آزاد شدند.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۵۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

 به گزارش خبرنگار بسیج از اهواز،سیدخلف موسوی با انتقاد از تحریف واقعیت علت دستگیری تعدادی از کارگران شهرداری اهواز اظهار کرد: تعدادی از کارگران شهرداری منطقه 4 اهواز که هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارند و به‌صورت حجمی زیر نظر پیمانکار مسؤولیت جمع‌آوری زباله را عهده‌دار بودند تنها به دلیل اختلاف در خصوص نحوه پرداخت عیدی با پیمانکار دچار اختلاف شدند.

وی افزود: کارگران از پیمانکار درخواست پرداخت عیدی در طول سال کرده بودند اما پیمانکار به آنها اعلام کرده بود که عیدی در پایان سال به‌صورت یکجا پرداخت می‌شود که این موضوع باعث شد برخی کارگران تجمع کرده و دست از کار بکشند.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: بعد از شروع تحصن و اعتراض این عده از کارگران، شهردار منطقه و همچنین معاون خدمات شهری با آنها وارد مذاکره شده اما برخی از آنها حاضر به عقب‌نشینی از مواضع خود نبودند.

موسوی تصریح کرد: این کارگران مربوط به منطقه 4 شهرداری بودند که شهرداری مرکزی برای جلوگیری از اخلال در روند خدمات رسانی به مردم تعدادی از کارگران شهرداری‌های سایر مناطق را به منطقه یاد شده اعزام کرد ولی متاسفانه تعدادی از کارگران معترض اقدام به جلوگیری از خدمات‌رسانی کارگران و همچنین شکستن شیشه‌های خودروهای شهرداری کردند که بعد از این اتفاق پلیس وارد عمل شد و آنها را بازداشت کرد.

شهردار کلانشهر اهواز گفت: شهرداری به هیچ عنوان شاکی نبوده بلکه با توجه به اخلال در نظم عمومی و اغتشاش دادستان حکم به بازداشت موقت آنها داد که با سپردن وثیقه این افراد امروز آزاد شدند.

موسوی با اشاره به سابقه فعالیت خود به عنوان مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی خوزستان پیش از شهردار شدن، اظهار داشت: از زمان حضور در شهرداری همه پیمانکاران مکلف شدند که برای تک تک کارگران خود فیش حقوقی صادر و تمام پرداختی آنها طبق بند بند قانون کار باشد.

وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر برخی افراد و رسانه‌ها به شهرداری هجمه‌ کردند که برخلاف اخلاق اسلامی و حرفه‌ای بود.

شهردار اهواز گفت: نیروهای پلیس و دستگاه قضائی هیچ بنایی بر برخورد با اعتراضات مسالمت آمیز و صنفی نداشتند اما آسیب رساندن به اموال بیت‌المال و اخلال در خدمات رسانی به مردم را نمی‌توان با بی‌تفاوتی از آن گذشت.

موسوی خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری حق دارند برای احقاق حقوق خود به شکل مسالمت‌آمیز و از راه‌های قانونی و صنفی اقدام کنند اما اخلال و تخریب بیت‌المال پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/ض
ارسال نظرات
پر بیننده ها