خبرهای داغ:
خطیب جمعه جهرم گفت: بروکراسی اداری در قوای مجریه و قضائیه کشور را با مشکل مواجه کرده است و باید فکری به حال آن کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۲۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به در پیش بودن میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع) این روز را به مسلمانان جهان تبریک گفت و اظهار داشت: در انجام کار خیر بر یکدیگر سبقت بگیرید که ویژگی کمک به مردم از شاخصه‌های امام حسن(ع) بوده است.

وی بر کمک کردن به فقرا و نیازمندان در این ماه تأکید کرد و افزود: زمانی رهبری از خجل شدن در برابر جوان بیکاری سخن می‌گوید که دست خالی به خانه می‌رود، معلوم می‌شود باید خیران در بحث ایجاد اشتغال ورود بیشتری کنند.

دژکام با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد نیز در این ماه گفت: این نهاد برای کمک کردن به نیازمندان روش‌های جدیدی را ایجاد کرده که یکی از آن‌ها این است که کمیته امداد خانواده‌های نیازمند را شناسایی کرده و شماره‌حساب آن‌ها را در اختیار خیران و مردم نیک‌اندیش قرار می‌دهد تا بدون واسطه کمک به دست نیازمند برسد که این روش مناسبی برای یاری‌ کردن به افراد بی‌بضاعت است.

خطیب جمعه جهرم از اهمیت توجه مردم به بحث اهدای خون در ماه رمضان نیز سخن گفت و عنوان کرد: امروز که به حمد خدا مرکز دیالیز جهرم با 20 تخت به همت خیر جهرمی ساخته شده است مردم باید کمک کنند و با اهدای به‌موقع خون خود از کمبود خون در این شهرستان جلوگیری شود و مرکز انتقال خون جهرم نیز یک مرکز را در نزدیکی میدان شهدا هر شب آماده خون‌گیری از مردم قرار داده که کار خداپسندانه‌ای است.

وی در ادامه در مورد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و دیه در شهرستان جهرم گفت: چند سالی است که در ایام ماه مبارک رمضان انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان اقدام به برپایی گل‌ریزان می‌کند تا برخی از هموطنان ما که غیرعمد و به‌دلیل بدهی‌های مالی در زندان قرار دارند با کمک خیران آزاد شوند و به آغوش خانواده بازگردند که این کار نیز کار خیر بزرگی است که باید هرسال باشکوه‌تر از سال پیش‌ از آن برگزار شود.

دژکام در ادامه به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: جا دارد از تمام زحماتی که در این مجموعه برای برقراری نظم و عدالت در جامعه انجام می‌شود قدردانی کرد.

وی قوه قضائیه را در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم خواند و افزود: مجموعه قوه قضائیه باید نگاه کند ببیند کار خود را شایسته انجام داده و یکی از بزرگ‌ترین کارهای آن بی‌شک مبارزه با فساد اقتصادی در جامعه و کشور است.

امام‌جمعه جهرم افزود: امروز اگر بحث اقتصاد مقاومتی در جامعه گسترده شود اما مردم اعتماد لازم را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف پیدا نکنند کار اقتصاد در جامعه معطل می‌ماند و برخورد با مفاسد اقتصادی در عمل خواسته رهبری بوده است و خواهد بود.

وی گفت: اگر عدم موفقیتی در بعضی از حوزه‌ها در قوه قضائیه دیده می‌شود توقع است مدیران این قوه که در رأس ان نیز عالمی مجتهد و متعهد قرار دارد به بازنگری بپردازند و یکی از این موارد مبارزه بیشتر با فساد اقتصادی در جامعه است.

دژکام گفت: صرف حضور فیزیکی در محل کار، جامعه را جلو نمی‌برد و باید تعهد به کار در تمام اقشار و ارگان‌های جامعه دیده شود و امروز بروکراسی اداری در قوای مجریه و قضائیه کار دست کشور و جامعه داده است و باید فکری به حال آن کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها