خبرهای داغ:
امام‌جمعه اقلید:

دنیا بداند که سخن و عمل مجامع بین‌المللی ضمانت اجرایی ندارد

امام‌جمعه اقلید گفت: دنیا بداند که سخن و کار مجامع بین‌المللی ضمانت اجرایی ندارد بلکه تحت تأثیر آمریکا و صهیونیست قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۰۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با تبریک سالروز ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع)، ایشان را الگوی برتر احسان و نیکوکاری خواند و اظهار داشت: احسان و نیکی نباید با بخل، تأخیر، منت و فخرفروشی همراه باشد.

وی به بیان ویژگی‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: رمضان ماه نزول قرآن و دارای جایگاهی ویژه است به‌طوری‌که عبادت در این ماه هزاران برابر سایر ایام ثواب و پاداش دارد.

طالبی در ادامه به معضل اعتیاد اشاره کرد و آن را بلای خانمان‌سوز نامید که موجب بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، ابتذال، دزدی، فقر، بدبختی و ازهم‌گسیختگی خانواده‌ها و ناامنی در جامعه می‌شود.

امام‌جمعه اقلید بابیان اینکه از زمان اشغال افغانستان توسط آمریکا و انگلیس، تولید تریاک در این کشور افزایش یافت به راه‌اندازی کارخانه‌های صنعتی مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: اظهارنظرهای مجامع بین‌المللی در زمینه مواد مخدر و مبارزه با اعتیاد دروغی بیش نیست.

خطیب جمعه اقلید آب را مایه حیات و هستی موجودات زنده خواند و با اشاره به معضل خشکسالی از مشکلات کنونی کمبود آب در سطح این شهرستان سخن گفت و بر لزوم مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در استفاده از آن و سایر منابع انرژی تأکید کرد.

وی با اشاره به پیروزی کشتی‌گیران کشور، کسب این موفقیت را به مردم و جامعه کشتی ایران تبریک گفت و از هم‌صدایی تماشاچیان در تشویق بازیکنان با فریاد «یا علی مدد» و... سخن گفت و بیان داشت: بالا رفتن پرچم ایران اسلامی در خاک استکبار جهانی و تماشای تمام عالم، افتخاری بزرگ برای ملت مسلمان ایران است.

طالبی به آغاز هفته قوه قضاییه و حادثه تلخ سال 1360 که براثر بمب‌گذاری منافقین بیش از 70 نفر از مردان کارآمد نظام جمهوری اسلامی ایران و در رأس آیت‌الله بهشتی به شهادت رسیدند اشاره کرد و یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

امام‌جمعه اقلید همچنین با اشاره به‌روز اصناف و تقدیر از زحمات متصدیان این عرصه، بر لزوم رعایت انصاف و توجه به نیازمندان جامعه تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و با تقدیر از مجموعه فعال در این سازمان دینی بیان داشت: باید زمینه هدایت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی به‌صورت مطلوب فراهم شود تا نسل جوان بتواند از اوقات فراغت و مناسبت‌های ملی و مذهبی استفاده لازم را برده و باور، عقیده و اندیشه آنان نسبت به دین و ایمان حفظ شود.

امام‌جمعه اقلید در بخش دیگری از سخنان خود از اقتصاد مقاومتی سخن گفت و با تأکید بر لزوم تشکیل قرارگاه فکری، فرهنگی و اقتصادی ویژه و حرکت در راستای برنامه و هدف خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید با توکل به خداوند، اقدام جهادی و انقلابی، اولویت‌بندی، بهره‌گیری از متخصصان و کارشناسان و نیز با در نظر گرفتن نقشه و طرح دشمن و ترفندهای آنان گام اساسی برداشته شود.

طالبی به سخن رئیس سازمان ملل در مورد کودک‌کشی عربستان و گزارش نماینده این سازمان از قربانی شدن کودکان یمنی در اثر بمباران‌های شبانه‌روزی سعودی‌ها، از عقب‌نشینی و پس گرفتن حرف خود تنها چند ساعت پس از اعلام آن، انتقاد کرد و گفت: دنیا بداند که سخن و کار مجامع بین‌المللی ضمانت اجرایی ندارد بلکه تحت تأثیر آمریکا و صهیونیست قرار دارد.

خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (در پاسخ به تهدید کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه برجام را پاره می‌کنند و به آن پایبند نیستند) که فرمودند: «اگر شما آن را پاره کنید ما آن را به آتش می‌کشیم» این‌گونه برخورد را مدیریت جهادی و انقلابی خواند و تأکید کرد: دولت‌مردان ما نیز باید با درایت و هوشیاری و روحیه انقلابی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار