امام جمعه اردکان :

مردم ما به هیچ کس اجازه کوتاه آمدن از اصول و ارزشهای انقلاب را نخواهند داد

امام جمعه اردکان با اشاره به پایان ناپذیری دشمنی آمریکا با ملت ایران گفت : مردم ما به هیچ کس اجازه کوتاه آمدن از اصول و ارزشهای انقلاب را نخواهند داد .
کد خبر: ۸۶۹۶۱۷۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع بسیار گسترده روزه داران ضمن توصیه به استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان گفت : روزه زبان از روزه شکم بهتر و سختر است .

وی با اشاره به روز جهانی بیابان زدایی و آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب در هفته اول تیرماه اظهار داشت : ما در شهرستان اردکان در این دو موضوع مشکل داریم .

امام جمعه اردکان افزود : سرانه مصرف آب مردم اردکان در تابستان تقریبا دو برابر حد اعتدال است این در حالی است که بعضی از چاه های آب در شهر ما به علت آلودگی بسته شده است .

وی گفت : با این وضعیت هر ماه هم مشترکین زیادی به جمع مصرف کنندگان آب اضافه می شوند ولی منابع آب ما محدود و مصرف ما بی رویه و خارج از حد اعتدال است .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر تأکید کرد : هر کسی باید تلاش کند تا با صرفه جویی به مشکلاتی نظیر جیره بندی آب مواجه نشویم .

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی بیابان زدایی اظهار داشت : من بارها تذکر داده ام و به مسئولین هم در جلسات مختلف گفته شده است که حداقل از این فضای سبز باقیمانده در شهرستان باید به هر قیمتی که شده محافظت کنیم و هوای این فضای سبز را داشته باشیم .

خطیب جمعه اردکان در ادامه به نکات مهم بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران و مسئولان نظام اشاره کرد و گفت : نکته اول این که برنامه دشمن این است که توانمندی های نظام را از بین ببرد و اگر نمی تواند آن را تضعیف کند .

وی افزود : مقام معظم رهبری از ایمان مردم به عنوان یکی از توانمندی های نظام نام بردند که اگر ایمان مردم گرفته شود و یا تضعیف شود ملت ما اگر ثروتمندترین ملت هم باشد بازهم زیر دست استکبار می رود .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر تصریح کرد : اقدامات فرهنگی و تبلیغات دینی در اینجا خیلی نقش دارد و ما باید کاری کنیم که ایمان مردم بویژه جوانان که از جانب فضای مجازی در معرض خطر قرار دارند حفظ بشوند که باید در این زمینه مردم تلاش کنند و مسئولین هم حمایت کنند و هوای جوانان را داشته باشند .

وی گفت : پیشرفت علمی ، اقتصادی ، دفاعی و جمعیت جوان کشور هم از جمله توانمندی های نظام است که دشمن می خواهد این توانمندی های ما را تضعیف کند و ما باید از همه این ها محافظت کنیم .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : نکته دوم بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار بحث دشمنی استکبار و در رأس آنها آمریکا بود که هیچگاه این خصومت ها پایان ندارد .

وی گفت : ایشان تأکید کردند که دشمنی آمریکا تمامی ندارد و ذات آمریکا تغییر نکرده است چون مشکل اصلی آمریکا با ما جمهوری اسلامی ، استقلال و اسلام است و ما هیچگاه نمی توانیم از این اصول و ارزشها دست برداریم .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر تأکید کرد : اینکه عده ای بگویند ما با آمریکا کنار می آئیم اشکال ندارد صحبت کنند اما اگر بخواهند از این اصول کوتاه بیایند مردم ما این اجازه را نخواهند داد .

وی گفت : مقام معظم رهبری تأکید کردند که ما مسلمانیم و قرآن می فرماید اگر با کفار بیعتی بستید آن بیعت را نشکنید اما اگر کفار پیمان شکنی کردند شما هم در مقابلشان بایستید و با تندی برخورد کنید .

امام جمعه اردکان افزود : همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر آنها به برجام پایبند باشند ما هم طبق دستور قرآن و اسلام به آن پایبند هستیم اما اگر آنها بخواهند برجام را پاره کنند ما برجام را آتش می زنیم زیرا این از ادبیات قرآن است هرچند ممکن است که مورد پسند چند نفری هم نباشد .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر اظهار داشت : ایستادگی و تند شدن در برابر کفار از دستورات قرآن است و مسئولین ما و در رأس آنها مقام عظمای ولایت به آن عمل می کنند .

وی گفت : دولت آمریکا حدود دو میلیارد دلار از پولهای بانک مرکزی ما را به بهانه حمایت ایران از تروریسم بلوکه کرده است و ما از ریاست محترم جمهور تشکر می کنیم که با ایستادگی در مقابل امریکا علنا اعلام کردند که دولت جمهوری اسلامی از دست آمریکا به دادگاه لاهه شکایت کرده است .

امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی گفت : امروز در عرصه دین به مبلغانی نیاز داریم که با وجود فضای مجازی و ارتباطات بتوانند معارف دین را خوب تبلیغ کنند .

وی افزود : حوزه های علمیه یکی از پایگاه های تربیت مبلغان است و اگر در شهری حوزه ای به روز باشد مردم این شهر و جوانان این شهر در برابر هجمه های اعتقادی و دینی احساس امنیت می کنند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : امروز حوزه ها یکی از مهمترین پایگاه های تحصیلات علوم انسانی است و نباید از حوزه ها غفلت کنیم .

خطیب جمعه اردکان در خطبه اول ضمن بیان ملاک های ازدواج گفت : عمل به دستورات دین در امر ازدواج موجب برطرف شدن مسائل و مشکلات خانواده ها و جامعه شده و جلو بسیاری از مفاسد گرفته خواهد شد .

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در کشور افزود : طبق آمار بیش از 4 میلیون پیر دختر در کشور وجود دارد که نشان می دهد باید فرهنگ ما در امر ازدواج تغییر کند و امور موهوم و خرافات را در ازدواج دخالت ندهیم .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : باتوجه به کم شدن ارتباطات خانوادگی ، مردم و مسئولین باید از مؤسساتی که برای ترویج ازدواج تشکیل شده است حمایت کنند .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه ، هفته اکرام و لزوم توجه به نیازمندان ، گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران به عنوان الگوی مقاومت و مجاهدت ، تجلیل از استاد حمید سبزواری شاعر انقلابی ، گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی و هفته قوه قضائیه از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته اردکان بود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار