خطیب نماز جمعه هرات گفت:در بحث اقتصاد مقاومتی برخورد و پیشگیری از فساد باید در راس اقدامات قوه قضاییه و مدیران قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۱۶۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، حجت السلام جعفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام، اظهار کرد: باید همچون امام حسن مجتبی(ع) به فکر همنوعان، خاصه فقرا و مساکین باشیم.

وی گفت: ایشان در طول عمر با برکت خود سه بار تمام دارایی خود را بین فقرا تقسیم کرد و این کرامت وی نشان از احساس مسئولیت در برابر مستمندان و نیازمندان است.

خطیب نماز جمعه هرات به صلح امام حسن(ع) با معاویه اشاره و با بیان این مطلب که بعضی میخواهند شرایط امروز جمهوری اسلامی را به دوران امام حسن نسبت دهند اظهار داشت: میگویند باید با آمریکا مذاکره و در برابر دشمنان کوتاه بیایم ولی باید بگوییم اگر بی‌وفایی و دنیا‌پرستی یاران امام حسن(ع)نبود ایشان هیچ زمان با معاویه صلح نمی‌کرد.

جعفری گفت: فرماندهان و سربازان جان بر کف جمهوری اسلامی ایران بر خلاف یاران امام حسن (ع)پیرو خط رهبر و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و هیچگاه در برابر دشمن کوتاه نمی آیند و صلح اجباری را نمی پذیرند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام افزود: برخی تصور می‌کنند ما می‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم و مشکلات خود را حل کنیم درحالی‌که این تصور نادرست و یک توهم است.

خطیب نماز جمعه‌ هرات گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری «مسئله اصلی آمریکایی‌ها، موجودیت جمهوری اسلامی ایران است که با مذاکره و رابطه حل نمی‌‏شود» چون آمریکا با اصل این نظام و انقلاب مخالف است و به دنبال از بین بردن اصل نظام اسلامی است.

جعفری به افزایش توانمندی ایران در مقابله با دشمن اشاره و اظهار داشت: افزایش توانمندی جمهوری اسلامی ایران موجب مصونیت و اقتدار کشور در برابر دشمنان است.

امام جمعه هرات افزود:دشمن از طریق فضای مجازی سعی دارد هویت اسلامی جوانان را هدف بگیرد و مسئولین باید با تقویت ایمان اسلامی جلوی این نفوذ را بگیرند.

وی به هفته اول تیرماه بنام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل خشک‌سالی‌های پی‌در پی با بحران جدی آب مواجه هستیم.

امام‌جمعه با اشاره به 31 خرداد سالروز شهادت سردار سپاه اسلام دکتر مصطفی چمران گفت: ایشان به‌حق الگوی مقاومت و مجاهدت و اندیشمندی توانا و از مفاخر بزرگ معاصر بود؛ همچنین فرارسیدن سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش که مناسب است با هفته قوه قضائیه را تسلیت و تبریک گفت.

حجت الاسلام جعفری در پایان گفت:در بحث اقتصاد مقاومتی برخورد و پیشگیری از فساد باید در راس اقدامات قوه قضاییه و مدیران قرار گیرد.

ارسال نظرات