امام جمعه گتاب با تحلیل جنگ نرم فرهنگی در سه محور گسترش نظام فرهنگی سلطه، نشر ویروس اندیشه‌های تکفیری و گسترش ناامنی قومی و مذهبی به مسئولان کشور هشدار داد : نباید از این جریانات غفلت کرد که در نهایت سود و بهره اصلی را رژیم اسرائیل و آمریکا خواهد برد
کد خبر: ۸۶۹۶۱۳۶
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر گتاب با اشاره به روزهای پربرکت ماه مبارک رمضان و فرخنده میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: باید از فرصت های این روزها استفاده و در جهت اکرام نیازمندان همت کرد.

وی افزود: امروز مقابله با آرمان‌ها، مشی وحدت‌آفرین و آزادیخواهانه انقلاب اسلامی، با راهبرد ترویج اسلام آمریکایی اعم از سکولار و تکفیری به وضوح از اوضاع منطقه و کشورهای همسایه به‌ویژه با میدان‌داری عربستان سعودی قابل مشاهده است.

امام جمعه گتاب با جهاد کبیر خواندن کار فرهنگی ادامه داد: با وجودِ تشریحِ کالکِ(نقشه) عملیاتی جهادِ کبیر( کار فرهنگی) توسط فرماندهی معظم کل قوا، تکلیف حوزه، دانشگاه و نهادهای فرهنگی مشخص است و باید برای رفع دغدغه های رهبر انقلاب تلاش وافر صورت پذیرد.

این مقام مسئول با تحلیل جنگ نرم فرهنگی در سه محور گسترش نظام فرهنگی سلطه، نشر ویروس اندیشه‌های تکفیری و گسترش ناامنی قومی و مذهبی به مسئولان کشور هشدار و خاطر نشان کرد: نباید از این جریانات غفلت کرد که در نهایت سود و بهره اصلی را رژیم اسرائیل و آمریکا خواهد برد.

حجت‌الاسلام تقی‌پور تصریح کرد: صد البته این نگرانی زمانی تشدید می‌‌شود که دشمنان امت اسلام با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی، افکار عمومی داخل ایران را هدف گرفته‌اند تا جایی که مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند: «با (توجه) به تأثیر فضای مجازی بر افزایش شبهات دینی و وجود انگیزه‌های سیاسی برای تزریق افکار منحرف و غلط در ذهن جوانان، (باید گفت که) این میدان، میدان واقعی جنگ است و حوزه و دانشگاه باید مسلح، وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.

وی ادامه داد: عمق تهدید آنجاست که گاردین انگلستان مدعی شود کاربران تلگرام در ایران سرمایه‌ای برای انگلستان هستند، تلگرام که سِرور آن در ساختمان دولتی انگلستان یعنی جایی‌که سرورهای BBC قرار دارد، توسط صهیونیست‌های روس‌تبار پناهنده به آلمان راه‌اندازی شده و دفتر اصلی آن در اسرائیل و با ریاست و سرمایه‌گذاری فردی به نام «راشویلی» که عضو کنگره صهیونیستی است، اداره می‌شود و طبق آمارها هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد از کاربران تلگرام ایرانی هستند پس طبیعی است که با توجه به بردی که در افکار عمومی دارد حتی برای تأثیرگذاری در انتخابات سال ۱۳۹۶ ایران خیز برداشته باشند.

خطیب جمعه گتاب افزود: اکنون با کمال ناباوری در داخل کشور به نظاره آسیب‌های دهشت‌آور اجتماعی نشسته‌ایم که هرگز با شأن ملت بزرگ و متمدن ایران اسلامی سازگار نیست.

وی ادامه داد: حال چه باید کرد؟! رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بی‌وقفه راهبردهای کارساز را در قالب واژگانی کوتاه و گویا توجه داده‌اندف از باب نمونه مدیریت جهادی، مبارزه با فساد، روحیه انقلابی، اصول مکتب امام، اقتصاد مقاومتی، جهاد کبیر، ضرورت مصونیت و افزایش توانمندی‌های کشور و بالاخره قوی‌سازی بنیه‌های داخلی در عرصه‌های مختلف را می توان بر شمرد و آنچه در این‌راستا به‌ویژه از جامعه نخبگان اعم از (حوزوی و دانشگاهی) و نیز ارباب جرائد، رسانه، مؤسسات، نهادهای فرهنگی، علما و اندیشمندان انتظار می‌رود، روشنگری و تبیین و نهادینه‌سازی راهبردها و منویات رهبری دلسوز انقلاب، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است.

امام جمعه گتاب در پایان گفت: متأسفانه تاکنون شاهد اقدامات قابل توجه و ملموسی در خصوص آسیب های فرهنگی نبودیم و روحانیت معظم فرصت استثنائی ماه مبارک رمضان را مغتنم بشمارند و با مساعدت هیات امناء و پایگاه‌های بسیج جلسات پرسش و پاسخ را بعد یا قبل از منبر و سخنرانی دایر کنند تا در این جهاد کبیر نقش آفرین باشند./ بابل نوین



انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها