بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امام علی (ع) رشت:

نمایندگان به وظیفه نظارت بر اجرای قانون حجاب جامه عمل بپوشانند

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امام علی (ع) رشت در بیانیه‌ای تاکید کردند: نمایندگان مجلس در بحث عفاف و حجاب به وظیفه خود یعنی نظارت بر اجرای قانون حجاب جامه عمل بپوشانند؛ چرا که ما از مدیران فرهنگی استان خود کاملا نا امید هستیم
کد خبر: ۸۶۹۶۰۹۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

به گزارش گروه خبرگزاری بسیج از رشت، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امام علی (ع) رشت در بیانیه‌ای تاکید کردند: نمایندگان مجلس در بحث عفاف و حجاب به وظیفه خود یعنی نظارت بر اجرای قانون حجاب جامه عمل بپوشانند؛ چرا که ما از مدیران فرهنگی استان خود کاملا نا امید هستیم.

وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَنْ يَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَى فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿۱۸و۱۷ الزمر﴾

«كساني كه از عبادت طاغوت اجتناب كردند و به سوي خداوند بازگشتند بشارت از آن آنها است، بنابراين بندگان مرا بشارت ده. كساني كه سخنان را مي‏شنوند و از نيكوترين آنها پيروي مي‏كنند، آنها كساني هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند».

در روزهای گذشته شاهد اتفاقات عجیبی پیرامون یک حادثه در فضای سیاسی و فرهنگی استان بودیم. از جنگ های لفظی و مطبوعاتی گرفته تا سینه چاکی مسئولینی که تا آن روز نسبت به مقوله فرهنگ استان بی تفاوت بودند. اتفاق زمانی از شبکه سوم سیما در فضای رسانه ای چیده شد که عده ای مسئولِ سکولار منش مشغول دعواهای سیاسی خود بودند. ماجرا از این قرار بود جناب حجت الاسلام رفیعی انتقاداتی را پیرامون حجاب استان در شرایطی مطرح نمودند که آقایان تا بحال  قدم ملموسی در زمینه احیای فریضه ی حجاب در استان بر نداشته بودند. و جالب اینکه عده ای در این بین با سوء استفاده از فضای بوجود آمده، صرفا برای به زبان افتادن اسمشان لب به انتقاد گشودند!

اگرچه سخنان حجت الاسلام  رفیعی را بی اشکال و عاری از نقص نمی بینیم؛ اما فارق از این مسئله ما دانشجو-معلمان این سوال را از مسئولین کلان و خرد فرهنگیِ استان گیلان داریم، که آقایان نماینده و مدیران فرهنگی استانی با تاریخ و فرهنگ غنی! شما که وظیفه فرهنگی استان را دارید و به عبارتی علت دریافت تمام یا بخشی از حقوقتان مسئله فرهنگ است تا کنون چه اقدام صحیح و بی اشکالی در این زمینه انجام داده اید؟ آیا در حالی که می دانید مردم و جوانان گیلانی در خیابان های شهر و در رویارویی با صحنه های فسق آزار میبینند، آیا اقدامی داشته اید؟ آیا وقتی افتضاحات فرهنگی در سطح دانشگاه ها را به شما گوشزد می کردند تاملی داشتهاید؟ بگذارید از تعدادی از شما نپذیریم که دغدغه فرهنگی دارید. بگذاریم نپذیریم که سینه چاک ولایت فقیهی هستید که می فرمایند «حاضرم بخاطر فرهنگ جان خودم را فدا کنم» و یا میفرماید «من شبها بخاطر مسائل فرهنگی خواب ندارم!».

اگر شما مسئولان دغدغه داشتید مگر نه این بود که مردم اصلاح می شدند "الناس علی دین ملوکهم"!

اجازه بدهید به صداقت برخی مسئولین -تاکید می کنیم! برخی مسئولین- شک داشته باشیم. چرا که متاسفانه با حرکات پپولیستی حق را گذاشته و به چند دسته سازی استان دامن می زنند! ما بر حسب وظیفه اعلام می داریم که این حرکات حتی اگر به مخالفت با فرد حجت الاسلام رفیعی باشد، موجب به حاشیه راندن امر به معروف و نهی از منکر می شود. این کارها جوانان ارزشی را به حاشیه می رانید و این دقیقا خلاف سخن امام خمینی ره است که فرمودند: «نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهار نظر ها به گونه ای عمل کنیم که حزب الله احساس کند جمهوری اسلامی از مواضع اصولیش عدول کرده است... نفوذی ها بارها اعلام کرده اند که حرف خود را از دهان ساده اندیشان موجه میزنند...68/1/2»

در پایان از نمایندگان مجلس خواستاریم که در بحث عفاف و حجاب به وظیفه خود یعنی نظارت بر اجرای قانون حجاب جامه عمل بپوشانید؛ چرا که ما از مدیران فرهنگی استان کاملا نا امید هستیم، امید بر این است تا روز به روز شاهد بهبود یافتن این وضعیت غیرفرهنگی در استان فرهنگ پرور گیلان عزیز باشیم.

والسلام علینا و علی عباد الله الصالحین

 بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) رشت

ارسال نظرات