ماه مبارک رمضان نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام

باندبازی و فساد در دستگاه های قضایی جایگاهی ندارد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مسئله قضا و قضاوت در اسلام جایگاه والایی دارد از این‌رو رابطه بازی و باند بازی در دستگاه قضائی نباید به هیچ وجه راه داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۸۰
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان اراک که در مصلی بیت‌المقدس برگزار ماه رمضان را ماه بندگی خدا دانست و اظهار داشت: رمضان ماه بندگی انسان و سازندگی نفس است و تمام مردم باید برای انجام اعمال دینی، حضور در نماز جمعه، روز قدس، شب‌های قدر و عید فطر برنامه‌ریزی داشته باشند تا بتوانند از برکات این ماه مبارک بهره‌مند شوند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی است برای اینکه انسان بتواند نفس خود را از بدی‌ها، زشتی‌ها و پلیدی‌ها پاک سازد و بیش از پیش به خدا نزدیک شود، در این ماه مبارک شاهد کاهش آمار جرم و جنایات در سطح جامعه هستیم و این مسئله به خاطر معنویت و فضیلت این ماه نورانی و پر خیر و برکت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ماه رمضان شاهراهی است که اگر انسان به درستی در این شاهراه حیات طیبه گام بردارد به اوج کمال انسانی می‌رسد، ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداست و انسان باید با پاکی سرشت خود در این میهمانی حضور یابد و به ترویج فرایض الهی در خود و در جامعه اسلامی در این ماه مبارک بپردازد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به حضور مومنان و روزه‌داران در صفوف نماز جماعت گفت: در این ماه روزه‌دران برای حضور در صفوف نماز و دیدار با معشوق لحظه‌شماری می‌کنند از شرق اسلام تا غرب اسلام همه به عبادت و بندگی خدا مشغول می‌شوند و این نعمات اسلام است که مومنان به جای پرستش بت‌های بی‌جان به بندگی خدا مشغول می‌شوند.

وی افزود: در ماه رمضان سفره برکت الهی گسترده است و همه مومنان از نعمات این سفره الهی بهره‌مند می‌شوند به نحوی که با همه توطئه‌هایی که علیه اسلام و مسلمانان صورت می‌گیرد بازهم شاهد حضور گسترده مومنان در نمازهای جماعت به ویژه نماز جمعه هستیم، هفته گذشته به رغم فشارها و جنایات رژیم غاصب صهیونیسم شاهد بودیم که صدها هزار فلسطینی در مسجدالاقصی و اطراف آن اقامه نماز کردند و این از برکات اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مردم فلسطین مقاومت و مردانگی را از روزها و لحظه‌های معنوی ماه مبارک رمضان آموخته‌اند و در مقابل گرگ آدمخواری همچون رژیم غاصب اسرائیل ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز ولادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت(ع) گفت: فتوت، مردانگی و جوانمردی اسلامی، همواره مورد تاکید ایشان بود و مردانگی را در مومن در سه چیز می‌دانستند یک اینکه دین فروشی نکند، دوم اینکه به دنبال اصلاح امور خود و جامعه باشد و سوم اینکه حق الله و حق الناس را مورد توجه خود قرار دهد.

وی افزود: از جمله کارها و اقدامات مهم امام حسن مجتبی(ع) در راستای خدمت‌رسانی به جامعه اسلامی، رسیدگی به مشکلات نیازمندان بود، در حقیقت بخشش و کرم، از ویژگی‌های خاندان رسالت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مروت در اسلام به معنای مردانگی و فتوت به معنای جوانمردی است بایستی دین خدا را حفظ حفظ کرد و سر دین خدا معامله‌های زرگری نکنیم، به مانند آل‌سعود دین خدا را به خاطر اهداف سیاسی و غیرسیاسی وجه المصالحه قرار ندهیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: از خداوند آرزوی توفیق اخلاص، تقوا و حسن عاقبت در این ماه داریم و امیدواریم بتوانیم به طهارت نفس خود بپردازیم و دوری از هوای نفسانی را تمرین کنیم، ماه رمضان در حقیقت فرهنگ ساده‌زیستی را ترویج می‌کند از سفره‌های ساده و دور از اسراف تدارک دیده شود.

وی بر دستگیری از مستمندان به ویژه در هفته احسان و نیکوکاری تاکید کرد و افزود: هفته احسان و نیکوکاری آنچه را که در توان داریم در راه خدا ببخشیم که بسیار ارزشمند است، از اسراف و تبذیر دوری کنیم حتی کمیته امداد امام خمینی(ره) نباید اسراف کند، سفره‌های احسان و خدمت را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم امیدوارم سفره ماه مبارک رمضان، سفره وحدت دلها و سفره الفت، انس و محبت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بایستی هر آنچه که در توان داریم برای کمک به زندانیان غیرعمد در زندان‌ها به ستاد دیه کمک کنیم، همه مردم در این ثواب شریک شوند و کمک کنند زندانیان غیرعمد از زندان آزاد شوند تا خانواده‌های آنان از آسیب و مشکلات در امان بمانند و این کار عظیم در حقیقت معامله کردن با خداوند متعال و توشه‌ای بزرگ برای سفر اخروی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و سالروز نامگذاری هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا باید در زمینه قدرتمند عمل کردن خود، بر سلامت خود بیفزاید، اصلاح امور جامعه، مبارزه با فساد، رشوه‌خواری، تقلب و مبارزه با دریافت‌های خلاف قانون با جدیت بیشتری گام بردارد.

وی افزود: توصیه‌های اسلام، قرآن، امیرالمونین(ع)، حضرت امام راحل، مقام‌معظم رهبری و توصیه‌های قانون اساسی به ویژه اصل 56 نسبت به قضات و کارکنان دستگاه قضائی بسیار راهگشاست، انتظار می‌رود دستگاه قضائی در درجه اول بر سلامت خود بیافزاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه قضائی سالم و قدرتمند که در درون خود با هر نوع فسادی با قاطعیت برخورد می‌کند ضامن سلامت دیگر دستگاه‌های اجرای است، رابطه بازی و باند بازی در دستگاه قضائی نباید به هیچ وجه راه داشته باشد، مسئله قضا و قضاوت در اسلام جایگاه والایی دارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم سرعت عمل دستگاه قضائی کشو گفت: دستگاه قضا باید در زمینه رسیدگی به تعدادی از پرونده‌ها که نباید از زمان آنها خیلی بگذرد خارج از نوبت اقدامات قضایی لازم را انجام دهد و در زمینه پیشگیری از جرایم و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد.

وی افزود: هم در پیشگیری و هم در عمل بسیار مهم است اگر پرونده‌ای چند سال به طول انجامد از حساسیت می‌افتد از این‌رو بایستی برخی از پرونده‌ها با حساسیت و به سرعت برخورد کرد همچنین پیشگیری شرطی اساسی است و نظارت بر امور از وظایف سنگین دستگاه قضایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر گفت: حجت الاسلام علی هاشمی‌سنجانی، حجت الاسلام محمدحسین صادقی، حجت الاسلام غلامرضا آشتیانی، علی‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر، پنج نفر از شهدای واقعه هفتم تیر هستند که متعلق به استان مرکزی بودند و باید مراسم گرامیداشت این شهیدان هر چه باشکوه تر برگزار شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در دوران فعالیت خود اقدامات ارزشمندی در زمینه ترویج فرهنگ و معارف اسلامی انجام داده و امروز نیز رسالت بزرگی به ویژه در بحث فساد و فضای مجازی بر عهده دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف در این مسیر موفق باشند.

وی به روز اصناف اشاره کرد و گفت: امیدوارم اصناف استان مرکزی به انصاف و عدالت عمل کنند اخلاق و آداب اسلامی را رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در آب را هم رعایت کنید و نسبت به بیابان زدایی حساس باشیم جهادکشاورزی، منابع طبیعی و حتی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برای این اقدامات بودجه ویژه‌ای را تخصیص دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار