یک استاد حوزه ودانشگاه در یزد «ولایت‌مداری» را از شاخصه‌های بارز حضرت خدیجه(س) بیان کرد و گفت: قرآن بدون هیچ قید و شرطى در كنار اطاعت مطلق از خداوند، دستور به اطاعت از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را می‌دهد و حضرت خدیجه (س) در تمامی ابعاد ولایت‌مداری سرآمد همگان بود.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۸۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، هاجر رفیعی از سخنرانان و مداحان یزدی در مراسمی که به مناسبت سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) در مکتب الغدیر یزد برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد رحلت حضرت خدیجه‌(س) به همه شیعیان و اردتمندان خاندان اهل بیت‌(ع)، گفت: حضرت خدیجه(س) همسر رسول خدا و مادر حضرت زهرا(س) از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام و از زنان برگزیده جهان است؛ چرا که ایشان با بذل و بخشش بسیارتوانست همه ثروت خود را در راه اسلام خرج کند که این گذشت ایشان از جلوه‌های درخشان تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) اولين زني است که به رسول اکرم(ص) ايمان آورد و تمام آنچه که در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت، اظهار داشت: اگر اسلام در طی بیست سال تلاش به این حد از بالندگی رسید وتوانست شبه جزیره عربستان را دربرگیرد، مدیون تلاش‌ها واقدامات حضرت خدیجه(س) بود که علاوه بر کمک‌های مادی واقتصادی به اسلام در جهات معنوی و روحی نیز پشتیبان پیامبر و مسلمانان راستین بود.

این استاد حوزه ودانشگاه ایمان، مبارزه، بصیرت، همت عالی و مادری فاطمه زهرا‌(س) را جزو افتخارات شخصیتی کم‌نظیر حضرت خدیجه‌(س) برشمرد و افزود: حضرت خدیجه‌(س) جایگاه بسیار برجسته‌ای نزد پیامبر اکرم‌(ص) داشت؛ همچنین ایشان در ایثار، فداکاری، بصیرت و همراهی با پیامبر اکرم‌(ص) بی‌همتا بود.

وی «ولایت‌مداری» را از شاخصه‌های بارز حضرت خدیجه(س) بیان کرد و افزود: قرآن بدون هیچ قید و شرطى در كنار اطاعت مطلق از خداوند، دستور به اطاعت از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را می‌دهد و حضرت خدیجه (س) در تمامی ابعاد ولایت‌مداری سرآمد همگان بود.

این سخنران یزدی حضرت خدیجه(س) را مبلغی بی ادعا برای مکتب اسلام معرفی نمود و خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ اسلام در سخت‌ترین شرایط در شعب ابی‌طالب در کنار پیامبر اکرم (ص) ماند تا دوران سخت نشر و گسترش مکتب اسلام سپری شده و دوران طلایی گسترش این آیین الهی در سراسر منطقه و جهان اتفاق بیفتد.

رفیعی اذعان کرد: پیامبر(ص) درباره اخلاص حضرت خدیجه(س) فرمودند: «او همه اموالش را در راه اسلام خرج کرد و این نشان می دهد که خدیجه(س)، جز برای جلب رضایت خداوند، آن سرمایه عظیم و هنگفت را خرج نکرد». در حقیقت او با خدا معامله کرد و به همین جهت نیز هنگام رحلت این بانو، جبرئیل امین، کفنی از بهشت آورد و عرض کرد: «یا رسول الله، خدا می فرماید: خدیجه همه اموالش را برای ما داد و ما خود کفن او را بر عهده می گیریم».

این مراسم به همت هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام یزد وبا همکاری سازمان فرهنگی ورزشی استان یزد برگزار شد.

ارسال نظرات