به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها، مراسم بزرگداشت خدیجه مادر امت در بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۸۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، همزمان با سراسر کشور و در شب دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها و در راستای تکریم و بزرگداشت مقام بانوی رسالت، ام المومنین حضرت خدیجه (س)، مراسم بزرگداشتی با عنوان «خدیجه، مادر امت» با حضور اقشار مختلف مردم بهاباد در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد رضا ظهیری یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در این مراسم با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام علیها با بیان اینکه حضرت خدیجه (ع) پس از گذشت 25 سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبر خدا(ص) را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی بال گشود، تصریح کرد: پیامبر خدا(ص) هنگام تدفین وی، خود به درون قبر خدیجه رفتند و با دستان مهربان خود، خدیجه را به خاک سپردند.

وی تصریح کرد: مطالعه تاريخ زندگي حضرت خديجه عليها السلام نشان مي دهد که او هم در دوران جاهليت و هم بعد از بعثت خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله داراي فضائل اخلاقي و کمالات معنوي بوده است.

حجت الاسلام ظهیری گفت: سخاوت، کرامت، ايثار و فداکاري، عفت و پاکدامني،دورانديشي و درايت و توجه به مستمندان، عطوفت و مهرباني و صبر و استقامت،از جمله فضيلت هاي پسنديده ايست که صفحات تاريخ اين زن نمونه را نشان ميدهد.

وی حضرت خدیجه (س) را برترین زنان عالم خواند و گفت : خدیجه کبری(س) برترین زنان، مادر حضرت زهرا(س) و جده حضرات معصومین است لذا اگر برای پیشرفت اسلام یک مثلت فرض کنیم در راس آن پیامبر است، بعد از ایشان شمشیر حضرت علی و سپس ثروت حضرت خدیجه که کمک بسیار زیادی به پیشرفت اسلام نمود.

ظهیری با اشاره به اینکه حضرت خدیجه در جهات مختلف الگوست گفت : حضرت در جهات مختلف الگو است سبک زندگی و مواضعی که در زندگی در صدر اسلام داشته اند و زنان مسلمان می توانیم درس های از مکتب حضرت خدیجه (س) فرا بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیر گذار حضرت خدیجه (س) در تاریخ اسلام افزود: حضرت خدیجه‌ى کبرى‌(س) بزرگ ترین حرکت را به عنوان یک بانوی عاقله انجام داده و ایشان اولین زن مؤمن به اسلام بودند و تمام ثروت خود را در راه دعوت و ترویج اسلام خرج کردند.

این روحانی برجسته افزود: حضرت خدیجه کبری(س) اولین زنی بود که به اسلام و حقیقت اسلام شهادت داد و ایمان آورد و نه تنها در زمان خوشی ها بلکه در زمان سختی ها، جنگ ها و محاصره اقتصادی در کنار رسول خدا بود.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه صرفا اسلام نیاورد که فقط در خوبی ها در کنار پغمبر(ص) باشد افزود: حضرت خدیجه(س) هیچ وقت رسول خدا را تنها نگذاشت. هر زمانی که مردم رسول خدا را اذیت و آزار می کردند خانه حضرت خدیجه(س) بهترین ملجأ پناه و آرامش برای رسول خدا بود.

این روحانی خاطر نشان کرد : حضرت خدیجه (س) با ثروت خود توانست در محاصره شعب ابی طالب اسلام را سه سال در سخت ترین شرایط همراهی کند و نجات دهد.

همچنین این بانوی بزرگوار تمام تلاش خود را برای اسلام و جهاد حقیق به‌کار بست. رسول خدا(ص) در این خصوص فرمود: حضرت خدیجه کبری(س)، حضرت زهرای مرضیه(س)، حضرت مریم(س)، حضرت آسیه(س) سرور زنان عالم هستند.

مداحی در وصف حضرت خدیجه از دیگر برنامه های این مراسم بود این مراسم با همکاری بقعه ملا عبدالله بهابادی و هیئت حسینی مسجد جامع و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهاباد برگزار شد.


ارسال نظرات