انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس :

پشت صحنه سازمان ملل متحد اثر سعید صادقی

سعید صادقی در آخرین اثر خود با موضوع "عربستان از فهرست سیاه سازمان ملل خارج شد" گاریکاتوری ارائه کرده است. زد و بندهای مالی و نفوذ لابی های رژیم آل سعود باعث شد تا این کشور ظرف کمتر از چهار روز از فهرست ناقضان حقوق کودکان در یمن خارج شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۱۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، سعید صادقی در آخرین اثر خود با موضوع "عربستان از فهرست سیاه سازمان ملل خارج شد" گاریکاتوری ارائه کرده است. زد و بندهای مالی و نفوذ لابی های رژیم آل سعود باعث شد تا این کشور ظرف کمتر از چهار روز از فهرست ناقضان حقوق کودکان در یمن خارج شود.

دیپلماسی دلار این بار روح تاسیس سازمان ملل را که مدعی پاسداشت آزادگی و برابری و اخلاق مداری است را مخدوش کند و به این ترتیب در بیانیه ای مجدد بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از حذف نام عربستان از این لیست خبر داد.

به این ترتیب، نام سعودی‌ها تنها برای ۴ روز به‌خاطر کشتار کودکان یمنی در لیست سیاه سازمان ملل قرار داشت.

"استفان دوجاریک"، سخنگوی بان کی مون، در توضیح این اقدام اعلام کرد: «دبیر کل که در انتظار یافته‌های بررسی مجدد است، فعلاً نام ائتلاف سعودی را از ضمیمه گزارشِ یمن حذف کرده است.»!!

با وجود تأکید سازمان ملل بر موقتی بودن حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکانِ یمن، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در این سازمان ادعا کرد این تصمیم «غیرقابل بازگشت و بی‌قید و شرط» است. او دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «نام ما به اشتباه در این فهرست آمده بود. ما می‌‎دانیم که حذف نام ائتلاف سعودی نهایی است.» !!!


ارسال نظرات