رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور در آمل گفت: مجوز راه اندازی دانشکده علوم قرآنی در کشور بلژیک صادر شده و بزودی فعالیت آن در این کشور آغاز می شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۰۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور درحاشیه آئین تجلیل از خیران حامی دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به فراهم شدن مقدمات راه اندازی و توسعه دانشکده های این واحد دانشگاهی در کشورهای اروپایی گفت: مجوز راه اندازی دانشکده علوم قرآنی در کشور بلژیک صادر شده و بزودی فعالیت آن در این کشور آغاز می شود.

حجت الاسلام احمد عابدی افزود: برای راه اندازی شعبه این واحد دانشگاهی در کشور آلمان نیز تقاضای جدی آمده و مقدمات صدور مجوز وکارهای اداری آن درحال انجام است.

به گفته او برای راه اندازی دانشکده علوم قرآنی در کربلای معلی نیز چندی قبل قراردادی امضا شده و درکشور لبنان نیز کارهای اداری آن درحال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم همچنین با اشاره به تحصیل بیش از 5 هزار دانشجو در 22 دانشکده زیرمجموعه این دانشگاه در کشور گفت: توسعه و افزایش تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در اولویت برنامه های این دانشگاه است.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه گسترش کمی و کیفی و تقویت تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه را به جد پیگیری می کنیم گفت: در پی راه اندازی رشته های جدیدی همچون قرآن و مدیریت ، قرآن و اقتصاد و قرآن و فلسفه هستیم که در دنیا نیز جاذبه و علاقمندان زیادی دارد و به هیچ عنوان بحث اختلاف میان شیعه و سنی در آنها وجود ندارد.

او افزود: در سفرهای استانی هیئت دولت نیز اگر مصوبه ای مبنی بر راه اندازی دانشکده علوم قرآنی داشته باشیم اقدام می کنیم. رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور گفت: نمی توان در شرایط فعلی بیشتر از این دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را گسترش دهیم و با این که تقاضای بسیاری وجود دارد در دستور نوبت قرار داده شده است.

حجت الاسلام عابدی علوم قرآن، تفسیر قرآن، تفسیر تطبیقی، قرائت و فنون کتابت و موضوعاتی مانند آن را از رشته های انحصاری تنها دانشگاه قرآنی کشور اعلام کرد.

او پژوهش محوری را اولویت جدی این دانشگاه خواند و افزود: به همین منظور پژوهشگاه دانشگاه برای کارهای تحقیقی و پژوهشی قرآنی راه اندازی شده است و هدف اصلی آن ارائه مقالات، پایان نامه ها و برگزاری همایش ها در راستای معرفی بیشتر مفاهیم و دروس قرآنی است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها