انتشارات روایت فتح مجموعه «مدافعان حرم» را در دست انتشار دارد. قرار است اولین اثر از این مجموعه با عنوان «دیدار پس از غروب» منتشر شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۹۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، منصوره قنادیان ، با اشاره به اتمام کتاب «دیدار پس از غروب» گفت: این اثر اولین کتاب از مجموعه «مدافعان حرم» است که با محوریت زندگی شهید مهدی نوروزی، از مدافعان حرم، تا یک‌ماه آینده از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این کتاب محوریت با سخنان همسر شهید است که در قالب مصاحبه از وی، گردآوری و تنظیم شده است. در این اثر، ویژگی‌های شخصیتی این شهید از زاویه دید همسر شهید روایت می‌شود. قرار است در کتاب‌های آینده، وجوه دیگری از شخصیت این شهید بزرگوار در گفت‌وگو با همرزمان و دوستان وی، پرداخته و منتشر شود.

به گفته قنادیان؛ در «دیدار پس از غروب» خاطرات مختلفی از شهید توسط همسرش نقل می‌شود که در هر کدام از این خاطرات وجهی از شخصیت شهید بازگو می‌شود. با اینکه شهید نوروزی تنها دو سال و هشت ماه زندگی مشترک با همسرش داشت، اما مطالب جالبی در خلال خاطرات نقل می‌شود که شیرینی گفت‌وگو را بیشتر می‌کند.

نویسنده «دیدار پس از غروب» با بیان اینکه خاطرات این زندگی می‌تواند الگویی برای جوان‌های امروز باشد، افزود: یکی از مسائلی که برای خود من به عنوان مصاحبه‌کننده جالب و جذاب بود، مسئولیت‌پذیری و شجاعت شهید نوروزی بود. همین مسئولیت‌پذیری سبب شده بود تا عاطفه و علاقه در زندگی مشترک وی موج بزند.

شهید نوروزی از فعالان میدانی مقابله با فتنه 88 بود که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم امامین عسکریین(ع) عازم شده و به شهادت رسیده بود.

شهید مهدی نوروزی اهل کرمانشاه در تاریخ 20 دی ماه امسال و در دفاع از حرمین عسکریین در سامرا توسط گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در 24 دی ماه 93 در کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد. حسین نوروزی، برادر شهید مهدی نوروزی در مورد نحوه شهادت او می‌گوید: مهدی بنا‌بر وظیفه‌ای که داشت برای دفاع از مردم عراق و مقابله با تروریست‌ها به‌عنوان نیروی مستشاری عازم عراق شد که یکی از تیراندازان داعش به‌سمت ایشان شلیک می‌کند؛ شهید تا دقایقی نفس می‌کشیده اما به‌دلیل اینکه ایشان دیر به عقب کشیده می‌شود، به مقام والای شهادت نایل می‌آیند. کسانی که به‌هنگام زخمی‌شدن و البته در لحظاتی که ایشان آماده شهادت بود، بالای سرشان بودند می‌گویند، شهید دایم زیر لب می‌گفت: «لبیک یا‌حسین».

ارسال نظرات