خبرهای داغ:
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اهواز گفت: مسائلی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان راهبرد مطرح می شوند باید بزرگترین معروفات در جامعه باشند.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۲۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

آیت الله دکتر محسن حیدری چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اهواز اظهار کرد: آحاد جامعه و دستگاههای مختلف باید این راهبردها را اولویت قرار داده و اجرایی کنند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از راهبردهای اساسی رهبر معظم انقلاب است و با توجه به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، از تمام دستگاهها، شرکتها و مردم انتظار می رود در راستای این راهبرد عمل کنند.

آیت الله حیدری افزایش جمعیت را یکی دیگر از راهبردهای مد نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا قدمهایی برداشته شده اما برخی دستگاهها به خوبی به وظایف خود عمل نمی کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین واجبات مسلم دین اسلام است تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، ملاک خوبی و بهتر بودن امر به معروف و نهی از منکر است و امت اسلامی تا زمانی که به این فریضه عمل می کند بهترین امت است و در غیر این صورت از این برتری ساقط می شود.

وی اضافه کرد: وظیفه مردم در مقابل امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است و برخورد قانونی با متخلفان، وظیفه قانون است و دستگاههای امنیتی، نظامی و قضایی، بعد از تذکر لسانی موظف به برخورد قانونی هستند.

آیت الله حیدری با تاکید بر اجتناب از روزه خواری در ماه مبارک رمضان گفت: در صورتی که روزه گرفتن از نظر شرعی هم بر فردی واجب نباشد نباید علنی تظاهر به خوردن و آشامیدن کند چون گناه کبیره است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اهواز اظهار کرد: افراد روزه خواری که تمرد می کنند به اکیپ سیار قوه قضائیه معرفی و حکم شرعی در مورد شخص متخلف اجرا می شود.

وی در خصوص برگزاری کنسرت های موسیقی افزود: صدور مجور برای برگزاری به عهده اداره ارشاد است و بر اساس مصوبه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ،برگزار کنندگان کنسرت برای گرفتن مجوز باید برای برگزاری کنسرت غیر مختلط تعهد بدهند.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده در بیشتر مواردی که کنسرت به صورت مختلط برگزار شده، کارهای ناشایست و هنجارشکنی را به دنبال داشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با اینکه ما موافق شادی در جامعه هستیم اما شادی و نشاط نباید منجر به تخلفات دیگر شود.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف ستاد، فرهنگ سازی در زمینه شناخت معروفات و منکرات است که هسته های آن در مدارس، دانشگاهها، ادارات و شرکتها است و در مساجد نیز بسیج و کانون های فرهنگی بازوهای خوبی برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند.

آیت الله حیدری در خصوص انتقال آب گفت: این وضعیت اگر ادامه یابد برای استان فاجعه بار است و منجر به تعطیلی کشاورزی و مهاجرت به شهرها و افزایش حاشیه نشینی می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها