خبرهای داغ:

خبیر: راه نجات خوزستان جذب سرمایه‌گذار است

سرپرست استانداری خوزستان گفت: ستادی باید جهت جذب سرمایه‌گذار تشکیل شود و از دستگاه‌های تاثیر گذار نیز در این راستا کمک گرفته شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۱۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، فرج‌الله خبیر در جلسه کارگروه اشتغال استان که امروز، 26 خردادماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: عدم شناخت کافی سرمایه‌گذاران ازحوزه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در استاناز مشکلاتی است که در روند ایجاد اشتغال خلل وارد می‌کند.

وی ادامه داد: باید شرکت‌هایی وجود داشته باشند تا سرمایه‌گذاران را به سمتی که استان به آن‌ نیاز دارد، هدایت کنند.

سرپرست استانداری خوزستان تصریح کرد: در بخش خدمات بخش‌هایی وجود دارد که باید بسیار به آن توجه شود و در دنیا حدود 70 درصد اقتصاد، مبتنی بر خدمات است که ما نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برخی خدمات وجود دارند که مردم به آن‌ها نیاز دارند و ضرورت دارد که به آن‌ها توجه شود. پیشنهاد می‌کنم در این خصوص طرحی آماده و در جلسات بعد به کارگروه ارائه شود.

خبیر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع جذب سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد: اگر سازوکار مناسب نباشد، سرمایه‌گذاران و مسوولان هر دو دچار سردرگمی خواهند شد و تکلیف کار خود را نخواهند دانست.

وی با بیان این‌که در استان، فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، عنوان کرد: در خوزستان کارهای بسیار و بزرگ می‌توان انجام داد. مگر استان‌های دیگر چگونه هستند که ما نمی‌توانیم مثل آن ها باشیم؟

خبیر ادامه داد: همه باید در نهایت به یک عزم برسیم و انگیزه‌ای ایجاد کنیم تا وظایف به درستی ایفا و مشکلات مردم حل شود. ما باید فراتر از آنچه که به ما سپرده شده است، عمل کنیم و در حد انجام وظیفه کار نکنیم.

سرپرست استانداری خوزستان افزود: در خوزستان و در حوزه‌های اقتصادی آن فرصت‌های زیادی وجود دارد که این فرصت‌ها در هیچ استان دیگری وجود ندارد؛ منتها مشکل ما نیروی انسانی است و از ظرفیت‌های نیروی انسانی به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که راه نجات استان جذب سرمایه‌گذار است، بیان کرد: ستادی جهت جذب سرمایه‌گذار باید تشکیل شود و باید از چند دستگاه که می‌توانند تاثیرگذار باشند از جمله حوزه اقتصادی استانداری، کمک گرفته شود و استانداری باید راهبری موضوع را بر عهده بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها