خبرهای داغ:
رییس نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت:سوخت موجود برای تراکتور ها و موتور پمپ های آبی کشاورزان هندیجان کافی نیست و شرکت پخش فراوردهای نفتی سهمیه سوخت کشاورزان را افزایش بدهد.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۱۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
فتح الله الهیاری پنج شنبه صبح در گفت وگو با خبرنگار بسیج در هندیجان اظهار کرد:از مشکلات مهم که بارها درخواست رفع آن شده کمبود سوخت برای کشاورزان هندیجان است که جوابگوی بیش از ۶۰۰موتور پمپ آبی و بیش از ۹۳تراکتور برای آبیاری و شخم زنی زمین کشاورزان شهر ستان نیست.

وی افزود: کشاورزان شهرستان هندیجان طبق قانون مدنی کشور  ماده ۱۵۸و۱۵۹ حق برداشت آب از رودخانه زهره را  دارند و سازمان آب وبرق  استان نباید حریم ممنوعه برای برداشت آب زمین کشاورزان داشته باشد.

وی بابیان یادآوری وظایف سازمان آب وبرق استان خوزستان گفت:کشاورزان هندیجان پیرو قانون هستند  وبرای  انتقال آب مناسب به زمین کشاورزان هندیجان  سازمان آب وبرق استان وظایفی شامل آب رسانی در کانل ها ،لوله کشی در باغات ومزارع ،جلوگیری از ورود آب شور به آب شیرین و بلعکس که تا کنون انجام گرفته است.

الهیاری رییش نظام صنفی کشاورزی هندیجان عنوان کرد: اکثر زمین  کشاورزان هندیجان  در مجاورت رودخانه زهره هستند و سند دارند  و از آب  رودخانه زهره   برداشت می کنند و عنوان حریم رودخانه زهر ه  از طرف سازمان آب وبرق استان  قابل قبول نیست  چون  کشاورزان هندیجان  دیگر نمی تواند برداشت آب داشته باشندو با این روش کشاورزی در شهرستان ازبین می رود .

وی با اشاره به   رفع مشکل استقرار بعضی ادارات در هندیجان بیان کرد:از مشکلاتی که کشاورزان هندیجان در گیر آن هستند نبود بعضی ادارات بوده که شامل اداره آب جنوب شرق  ،محیط زیست ،تعاونی روستایی که در هندیجان ۴تعاونی روستایی وجود دارد ولی اداره مستقل نیست که با راه اندازی این ادارات  کارهای اداری کشاورزان با سهولت انجام می گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها