شهردار ماهنشان در راستای احقاق حق شهروندان ماهنشانی از بزرگ‌ترین معدن سرب و روی فعال کشور به مقام معظم رهبری نامه نوشت.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۰۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار ماهنشان در راستای احقاق حق شهروندان ماهنشانی از بزرگ‌ترین معدن سرب و روی فعال کشور به مقام معظم رهبری نامه نوشت.

شهردار ماهنشان گفت: در خصوص پیگیری مشکلات و عدم میزان اعتبار کافی برای حتی پرداخت حقوق کارمندان و کارگران شهرداری، عدم پرداخت ارزش افزوده معدن سرب و روی منطقه انگوران به خود شهرستان نامه نگاری های مختلفی برای مسئولین ارشد استانی و شهرستانی انجام شده است.

منصور ملکی نژاد افزود: در نتیجه عدم رسیدگی به مشکلات در نهایت نامه ای به مقام معظم رهبری نوشتیم تا ایشان با تدبیر حکیمانه و پدرانه ضمن بررسی صحت و سقم این مسئله نسبت به احقاق حقوق شهروندان این شهرستان اقدام فرمایند.

وی اظهار داشت: ماهنشان با ۳۳ معدن فعال در حال حاضر رتبه نخست معدنی استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

ملکی نژاد با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معدن شهرستان ماهنشان معدن سرب و روی انگوران و شرکت کالسیمین است، خاطر نشان کرد: این معدن سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن تولید دارد.

وی با تاکید بر اینکه معدن سرب و روی انگوران با این حجم تولید از نظر اهمیت و ذخیره نخستین معدن خاورمیانه به شمار می‌رود، افزود: همچنین این معدن در رتبه هفتم جهان نیز قرار دارد.

*از معدن سرب و روی فقط آسیب‌ها نصیب ماهنشان می‌شود

شهردار شهر ماهنشان با تاکید بر اینکه متاسفانه از این معدن بزرگ و ثروت خدادای جز مشکلات و آسیب‌های زیست‌محیطی و بیماری‌های خطرناک عاید مردم شهرستان ماهنشان نمی‌شود، گفت: همچنین متاسفانه با اعمال نظر و مافیای قدرت و استناد به برخی از قوانین و مقررات، مالیات بر ارزش افزوده که باید در خود شهرستان ماهنشان هزینه شود در استان‌هایی چون کرمان و اصفهان هزینه می‌شود.

ملکی‌نژاد اظهارکرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی است که باید توسط خود مردم اداره شود، متاسفانه درآمد مردم در این شهر کم بوده و ساخت و ساز نیز پایین است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری شهر ماهنشان در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز دچار مشکلات فراوانی شده است، اضافه کرد: حقوق پرسنل شهرداری بیش از سه ماه است که پرداخت نشده است.

شهردار شهر ماهنشان گفت: احقاق حقوق شهروندان این شهرستان از مهم‌ترین خواسته‌های ما محسوب می‌شود.

ارسال نظرات