جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ایوان در محل سالن جلسات دفتر امام جمعه شهرستان با دستور کار برنامه های ماه مبارک رمضان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۷۷۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ فولادی فرمانده سپاه ناحیه و دبیر ستادامر به معروف و نهی از منکر شهرستان ایوان گفت: ماه رمضان بزرگترین فرصت و ظرفیت برای رهائی از قید دنیا و ذخیره اندوخته برای آخرت است.

وی در ادامه به برتری های فرهنگی شهرستان ایوان را برشمرد و تصریح کرد: موفقیت های فرهنگی ناشی از برکت خون شهداء و حضور روحانیت بوده بطوری که آموزه های اسلامی در سطح شهرستان مشهود است و جای تشکر از مسئولین فرهنگی است که در این راستا تلاش می کنند.

فولادی بیان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت ارزشمندی است که به لحاظ جایگاه معنوی بالاترین اهمیت را دارد و می طلبد که کلیه اعضاء ستاد بصئورت منظم در جلسه شرکت نمایند.

سرهنگ فولادی اضافه کرد که جامعه آماج دحملات فرهنگی و جنگ نرم است و اگر ستاد فعال شود، ظرفیت خوبی در اختیار است و می توان در این زمینه از مجامع علمی و بسیج بهره برد و به تصمیم سازی و سیاستگذاری رسید و بیش از پیش مایه رشد و عزت شهرستان را رقم زد.

وی به گزارش فعالیت های انجام شده پرداخت و تأکید کرد: که در آینده نزدیک رزمایش تذکر لسانی برگزار خواهد شد و این مسأله نیازمند تدبیر و حمایت مسئولین عضو ستاد خواهد بود.

حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان و رئیس ستاد هم در این رابطه گفت: امر به معروف و نهی از منکر اهداف متعالی قیام عاشورای حسینی(ع) بود که امام سجاد(ع) در ادامه با زبان دعا و در صحیفه مبارکه سجادیه آنرا بیان می کند.

امام جمعه شهرستان افزود:در فضای غبارآلود جامعه شبهاتی مطرح می شود که ایا سندی دال بر جرم بودن روزه خواری هست؟ و می طلبد که پاسخ این شبهات ارائه شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ایوان وضعیت کنونی را مطلوب برشمرد و گفت : درگذشته تظاهر به روزه خواری زیاد بود و الحمدلله الآن کمتر شده است. ایشان به غیبت تعدادی از اعضاء جلسه اشاره و بیان داشت که برابر قانون بایستی کلیه اعضاء بدون عذر در جلسه شرکت کنند.

وی افزود ایوان در عرصه فرهنگی بیشتر از ظرفیت خود کار کرده و نتیجه این تبلیغ چهره به چهره در دیدار با عشایر کوچ نشین باعث جلب 32 رأس گوسفند به ستاد زکات شهرستان شده است و در این زمینه باید بیشتر کار کرد و استقبال مردمی از برنامه ها عالی و چشمگیر است . نماینده ولی فقیه در شهرستان به کارهایی که در زمینه امر به معروف انجام شده اشاره و گفت: مسابقات فرهنگی از جمله بهترین این کارهاست.

حجت الاسلام لروند از صداو سیمای استانی انتقاد کرد و گفت: برنامه ریز فرهنگی باید نیاز مستمع را سنجیده و در آن راستا برنامه تهیه کند. صدا و سیما در راستای امر به معروف و نهی از منکر و بیان مسائل عقیدتی برنامه ریزی ندارد.

حجت الاسلام ساجدی ریاست اداره تبلیغات اسلامی و معاون فرهنگی ستاد پراکندگی دستگاههای فرهنگی و انجام کارهای موازی را برشمرد و گفت: متأسفانه بودجه فرهنگی متمرکز بوده و بشتر صرف سخت افزاری و عمرانی می شود و عیب بزرگ و منکر است.وی افزود : بودجه فرهنگی کشور به نسبت جمعیت کم نیست اما بصورت سلیقه ای هزینه می شود و در نتیجه بازدهی ندارد. این کار کارشناسی نیست و ازدیاد تعداد نهادهای فرهنگی هم مزید بر علت است.

سرگرد عزیزیان سرپرست انتظامی شهرستان هم به فعالیت های این ارگان در زمینه حفظ حرمت رمضان اشاره کرد و به بیان آمار در این زمینه پرداخت: وی گفت : نیروی انتظامی شهرستان در طی تذکر به صنوف و اغذیه فروشان تعداد 23 مورد پلمپ اغذیه و قلیانی داشته و در راستای پیشگیری از روزه خواری 76 نفر ارشاد و 11 نفر آنها به مقامات قضائی معرفی شده است. گشت های انتظامی کماکان ادامه دارد و در راستای کنترل آلودگی صوتی 14 خودرو و6 موتورسیکلت توقیف و 36 مورد اعمال قانون صورت گرفته است. ایشان به برنامه های عقیدتی سیاسی ناجا هم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل کادر در ستاد شهرستان اشاره کرد.

عبدالرضا مهدیان معاون فرماندار نیز وضعیت را خیلی بهتر از گذشته ارزیابی کرد و عنوان داشت: باید فرهنگ سازی شود و از ظرفیت روحانیت در برنامه ها و مراسمات نهایت استفاده شود و معاونتها و زیرگروههای ستاد فعال گردد.

فرجی معاون تشکلهای مردمی ستاد استان نیز در این جلسه تأکید کرد که این واجب فراموش شده باید نهادینه شود چرا که به فرموده امام اصل اسلام بر پایه ی امر به معروف و نهی از منکر است و این وظیفه ای همگانی است. تذکر لسانی وظیفه همه است و باید ستاد با قدرت کار را پیگیری کند چرا که قانون صریحاً از شما حمایت خواهد کرد.

ارسال نظرات