امام جمعه ایلام گفت: مبارزه با قاچاق،مدیریت جهادی و تکیه به توان داخلی عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۹۵۷۶۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان ایلام در جمع بسیجیان مدافعان حریم ولایت اظهار کرد: از خدا میخواهیم که به ما توفیق دهد که حقایق ماه مبارک رمضان را درک کنیم.

وی با بیان اینکه بالاترین پذیرایی انسان در این ماه همان نشان دادن حقایق قرآن است؛ گفت: اگر انسان قرآن را درک کند ، با قرآن انس پیدا می کند و این حالت در تمام ساعات شب و روز خودش را نشان می دهد.

امام جمعه ایلام در ادامه تاکید کرد که درک و فهم قرآن نیاز به طهارت روح دارد و افزود: ادعای نماز خواندن و روزه گرفتن برای خداوند اگر وارد جزئیات شویم ، قبول بودن آن خیلی مشکل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد : اکنون هم دولت و هم مجلس به این نتیجه رسیده اند که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و بیکاری؛ اقتصاد مقاومتی است و جای تاسف است کسانی که باید زودتر به این نتیجه میرسیدند ، پیش تر به لغو تحریم ها و قضیه برجام تکیه کرده بودند.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی افزود: توافقی که در برجام صورت گرفت همان توافق روی میز و چند ورق پاره است و هیچ افق روشنی، در جهت بهبود وضعیت اقتصادی برای مردم حاصل نشد در حالی که وزرا، وکلا و دولتمردان در طول این سه سال تا توانستند شعار دادند و بعدها فهمیدند که واقعا هیچ خبری نیست.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مواضع رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی در همان ابتدای دولت یازهم در حضور همه دولتمردان بیان شد و با وجود رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ، اقتصاد مقاومتی نیازی به تهیه دستورالعمل ندارد و تنها اجرا شدن در میدان عمل را می طلبد.

وی ادامه داد: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالاست که فاجعه ی برای اقتصاد به همراه دارد، اما چون در لایه ها و شبکه های مختلف صورت می گیرد تمام مبارزین با قاچاق نتوانستند آن را منحل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به اینکه اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد عملیاتی و اجرایی شود مبارزه با قاچاق در همه ابعاد است؛ گفت: یکی دیگر از عوامل تحقق شعار اقتصاد مقاومتی "مدیریت جهادی" است که سابقه درخشانی در سازندگی، جنگ تحمیلی و ساختن راه ها داشته است.

وی با بیان اینکه دانش هسته ای با مدیریت جهادی در اوج تحریم ها بوجود آمده است؛ ابراز کرد: برای موفقیت در اجرای اقتصاد مقاومتی باید خود را در محاصره تحریم ها فرض کرد تا با تکیه بر توان داخلی ، چرخه اقتصای را به حرکت در بیاوریم.

امام جمعه ایلام گفت: دبیر کل فعلی ، بی عرضه ترین دبیر کل در طول تاریخ سازمان ملل است که در این اواخر رژیم کودک کش آل سعود را با بیانیه ای از لیست ناقضین حقوق بشر خارج می کند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: دولتمردان می خواهند ایفای حق را با اعتماد و مذاکره با سازمان ملل دنبال کنند و پول های به غارت رفته ایران را برگردانند در حالی که ابرقدرتها سازمان ملل را برای توجیه جنایات خود شان تشکیل داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین در آخر با تاکید بر اینکه وزرا باید نسبت به این سیاست ها تجدید نظر کنند اظهار کرد: در کشور اسلامی ایران که الگویی کامل برای آزادی خواهان دنیاست، برای ما عیب است که چندین میلیون جوان بیکار داشته باشیم.

ارسال نظرات