جانشین سپاه دشتی:

وحشی‌گری‌های آمریکا در تاریخ انسانیت بی‌نظیر است

جانشین فرماندهی سپاه دشتی گفت: تاریخ انسانیت، هیچ کشوری به وحشی‌گری و قساوت آمریکا به خود ندیده است.
کد خبر: ۸۶۹۵۷۴۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، غلام عباس احمدی با اشاره به هوای نفس اظهار کرد: گاهی کارهای پیچیده‌ای سال‌ها انجام می‌شود تا مصداق هوای نفس شود، هوای نفس حتی در منکرات نیز وجود دارد و  در قرآن آمده است که شیطان، انسان‌ها را وارد جهنم می‌کند که این کار مخصوص ابلیس نیست و شیاطین انس و جن را هم شامل می‌شود.

وی درادامه گفت ادامه داد: برخی از انسان‌ها بسیار قشنگ حرف می‌زنند و حتی از خداوند سخن می‌گویند، آنها خودشان را خیرخواه انسان نشان می‌دهند، در حالی که دشمن او هستند و به دنبال کشاندن انسان به وادی تبعیت از هوای نفس هستند.

وی افزود: ابلیس در داستان آدم و حوا در بهشت به خداوند قسم دروغ خورد، او نخستین کسی بود که این کار را انجام داد و پس از او هم شاگردانش، راه او را ادامه دادند. یک زمانی دشمن انسان بر روی او سلاح می‌کشد و انسان می‌فهمد که با چه دشمنی طرف است، اما بعضی وقت‌ها دشمنان ما با ژست خیرخواهی جلو می‌آیند و حتی قسم دروغ می‌خورند که در این صورت کار ما برای تشخیص دشمن مشکل است.

وی در ادامه گفت: قرآن علامت‌هایی را برای شناخت چنین افرادهایی ارائه کرده است و یکی از این نشانه‌های این افراد این است که اهل فساد هستند، اگر قدرت و مقامی پیدا کنند، کشاورزی، زراعت و نعمت‌های خداوند را از بین می‌برند. صهیونیست‌ها هم درخت‌های زیتون فلسطینی‌ها را آتش می‌زنند و اگر کسی تسلیم آنها نشود، او را می‌کشند. برخی افرادی که در ظاهر دلسوز هستند، اما اعمالشان چیز دیگری است.

وی اضافه کرد: خداوند به هیچ وجه، فساد را دوست ندارد و از آن نمی‌گذرد. از حدود سخت در اسلام، حد مفسد فی الارض است و مجازات چنین اقدامی در اسلام، گردن زدن، به دار آویختن یا تبعید است.

وی ادامه داد: تاریخ انسانیت، هیچ کشوری به وحشی گری و قساوت آمریکا به خود ندیده است، این کشور در هر گوشه‌ای از جهان جنایت کرده است، اما به گونه‌ای جنایت‌های خود را پنهان می‌کند که برخی در داخل کشورمان از اقدامات آمریکا حمایت می‌کنند. آمریکا طی چند دهه اخیر کشورهای اسلامی را به جان هم انداخته است.

احمدی افزود: رژیم سعودی طی یک سال اخیر با حمایت و همکاری آمریکا، یمن را بمباران می‌کند و علاوه بر کشتن مردم این کشور، زیرساخت‌های یمن را بین برده است، با این وجود آمریکا با ژست بشردوستانه، کودک کشی در یمن را محکوم می‌کند.

وی با اشاره به مقام انسان اظهار کرد: خداوند به انسان می‌خواهد نشان بدهد که اگر از هوای نفس تبعیت نکند، چقدر می‌تواند ترقی داشته باشد، اگر انسان با هوای نفس مبارزه کند، حتی فرشتگان هم خادم و محافظ او می‌شوند. خداوند برای اینکه در انسان انگیزه مبارزه با هوای نفس را به وجود بیاورد، ضررهای تبعیت از هوای نفس و منافع مبارزه با آن را ذکر کرده است.

وی ادامه داد: ما انسان‌ها باید ببینیم که خداوند چه چیزی را دوست دارد و برای این کار باید سعی کنیم که خداوند را بهتر بشناسیم و کارها را با نیت خالص برای خدا انجام بدهیم، ما باید کارها را چون خدا، خداست، برای او انجام بدهیم و ظرفیت رسیدن به چنین مقامی در ما وجود دارد.

وی افزود: خداوند پیامبر(ع) و ائمه معصومین(ع) را به سوی ما فرستاده است تا ما یک قدم به سوی او نزدیک‌تر بشویم و از رحمت‌های خداوند استفاده کنیم و از زشتی‌ها و پلیدی‌ها به دور باشیم.


ارسال نظرات