مهدی حدادی بسیجی نوجوان 12 ساله لرستانی در سایه تربیت صحیح اسلامی حافظ 9 جزء قرآن و عضو فعال حلقه صالحین مسجد ولی عصر (عج) است .
کد خبر: ۸۶۹۵۶۵۰
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳

به گزارش سرویس مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،  مهدی حدادی از چهارسالگی در سایه پر مهر و محبت پدر و مادرش از سن 4 سالگی شروع به یادگیری قرآن در جامعه القرآن شهرستان بروجرد کرد و تا یکسال به آموختن درس اشارات پرداخت.

ادب و نزاکت این نوجوان مثال زدنی و گویای ریشه زدن قرآن در جسم و جان او بود.

از درسش که پرسیدم ، گفت هم اکنون در مدرسه شاهد مشغول به تحصیل است و از کلاس اول تا پنج همه ساله معدلش 20 شده و از بابت خیلی خوشحال بود.

مهدی از جزءهایی که حفظ کرده بود برایم گفت که 7 جزء اول قرآن را به همراه 2 جزء آخر آن حفظ است و مشغول حفظ جزء های دیگریست تا بتواند در پرتو این آیات نورانی حافظ کل قرآن شود.

وی در مسابقاتی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در شهرستان خرم آباد برگزار شده بود با قاطعیت مقام نخست را از آن خود نمود.

او که هم اکنون موذن و مکبر مسجد ولی عصر (عج) است توصیه ای را برای نوجوانان هم سن و سال خود داشت و آن اینکه بچه ها بیشتر قرآن را دوست داشته باشند و بیشتر قرآن بخوانند.

پدر مهدی می گفت در بحث حفظ قرآن انگیزه و تداوم حفظ با توجه به سن بچه ها و بازیگوش بودن آنها باید مد نظر گرفته شود و روحیه خانواده مشوقی عالی برای این امر است چرا که رفتار ما در مقابل بچه ها باید از ظرافیت های خاصی برخوردار باشد.

وی ادامه داد : مراکز جامعه القرآن از همان ابتدای کودکی تا بزرگسالی به صورت تخصصی بر روی موضوعات مختلف قرآنی همچون حفظ و ... کار می کنند.

پدر مهدی از نماز اول وقت مهدی و موذن و مکبر بودنش برایمان صحبتهای شیرینی کرد و گفت مهدی ماه رمضان دو سال اخیر را به طور کامل روزه گرفته و با توجه به اینکه به سن تکلیف نرسیده و وظیفه و اجباری در کار نبوده از اثرات قرآن و مسجد در روحیه پاک و بی آلایش مهدی نشأت می گیرد.

پدر مهدی در پایان به گسترش مبارزه فرهنگی و نرم با پدیده ها و ناهنجاریهای امروز جامعه اسلامی همچون ماهواره و بد حجابی اشاره کرد و بیان داشت : بهترین راه ، آموزش خانواده ها و کار فرهنگی در این زمینه است و با برخورد سخت نمی توان این معضل را رفع نمود.

در پایان ما نیز به نوبه خود به این پدر و مادر و خانواده قرآنی تبریک می گوئیم.


ارسال نظرات