یک کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

عدم اتحاد و هماهنگی بین مجموعه های فرهنگی

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی گفت: متاسفانه هر نهاد و دستگاه فرهنگی ساز خودش را برای اجرای فرهنگ در کشور می زند و نیاز است که برای نجات از ولنگاری فرهنگی در کشور، نهادها و دستگاه های فرهنگی با اتحاد و انسجام بیشتری وارد عمل شوند.
کد خبر: ۸۶۹۵۶۴۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
سید محمدیاشار نادری کارشناس فرهنگی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه در تبیین سیاست های فرهنگی، اجرای خوبی صورت نمی گیرد گفت: برای پیاده کردن فرهنگ در کشور شاید در روی کاغذ سیاست گذاری خوب است اما در حوزه اجرا، با مجریان حوزه فرهنگ  خیلی فاصله است، یعنی سازمان تبلیغات یک موضوعی را مطرح می کند، ارشاد یک موضوعی را مطرح می کند. برخی از نهادها هر کدام یک نوع تلقی دارند و لذا هماهنگی در بحث پیش برد سیاست های تبیین شده در حوزه فرهنگ امروز در بین مسئولین نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طریقه عمل کردن به حوزه فرهنگ از طریق مسئولین فرهنگی است، خاطر نشان کرد: حقیقتا حوزه فرهنگ مهجور واقع شده، و متاسفانه یک فرهنگی را سیما دنبال می کند، یک فرهنگی را وزارت ارشاد دنبال می کند، یک فرهنگ در حوزه هنر، یک فرهنگ در حوزه نهاد های انقلابی است و ما متوجه این موضوع می شویم که اینها به جای اینکه همدیگر را تقویت کنند، شاهد اینیم که نه تنها این هماهنگی نیست بلکه یک سیاست های حذفی در این حوزه به کارگیری میشود که بودجه تلف می شود.

نادری در پایان گفت: متاسفانه هر نهاد و دستگاه فرهنگی ساز خودش را برای اجرای فرهنگ در کشور می زند که این خوب نیست و نیاز است که برای نجات از ولنگاری فرهنگی در کشور، نهادها و دستگاه های فرهنگی با اتحاد و انسجام بیشتری وارد کار شوند، در غیر این صورت کارشان تاثیر گذار نیست.

ارسال نظرات