بیش از یک هزار و 100 روز از عمر دولت آقای روحانی سپری شد. آیا بهتر نیست ابواب جمعی دولت در این روزهای باقیمانده، یکبار هم که شده از موضع تخریب گذشتگان دست کشد، از انداختن تقصیرات به گردن این و آن عدول کند، آسمان و ریسمان نبافد و قبول کند که امروز بایستی در برابر مردم پاسخگو باشد و بپذیرد که اعتماد به کدخدا اشتباه تاریخی دولت یازدهم بوده ونه فتح الفتوح!!
کد خبر: ۸۶۹۵۶۰۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در روزهای گذشته اخبار تعطیلی برخی از بنگاههای اقتصادی آنهم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، دل هر ایرانی وطن دوستی را به درد آورد و تاسف بارتر اینکه این مشکل نیز به گردن دولت سابق انداخته شد. فرا فکنی تا کی و خود فریبی تا کجا؟

این روزها مقارن است با سومین سالروز انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس قوه مجریه و یادآوری این واقعیت که کمتر از یک سال از عمر کاری این دولت باقی مانده است و باید دست جنباند.

افکار عمومی به واژه هایی همچون آواربرداری خرابه های دولت سابق، مقصر دولت سابق است، خزانه خالی، طرح مزخرف مسکن مهر و ... شرطی شده و واکنش منفی نشان می دهند. مدیران ارشد دولتی حتما متوجه شده اند که این عبارات تبدیل به جوک در بین توده ها شده است! خوب پس راز این همه اصرار در شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت چیست.

دست خالی مدیران در ارایه کارنامه سه ساله خویش می تواند پاسخ مناسبی برای این سوال باشد. یکی از پایگاههای خبری استان پرده از یک حیف و میل در چاپ زودهنگام کارنامه دولت در استان آذربایجان غربی در آستانه سفر دولت و عدم توزیع آن نموده بود. منتظر باید ماند و این کارنامه درخشان را خواند!

حال و روز بنگاه های اقتصادی استان به هیچ عنوان خوب نیست و کارآفرینان آذربایجان غربی به سختی روزگار پسا تحریم را می گذرانند. همه باید دست بدست هم دهند و برای بهبودی شرایط وخیم فعلی چاره جویی کنند. تعدادی از ایشان بدلایل مختلفی در زندان هستند و خیلی هاشان دست خالی منتظر گشایش های وعده های داده شده بعد از برجام هستند!!

مناسب است رسانه های محلی سری هم به بنگاههای خودمان بزنند و از وضعیت آنها گزارش تهیه کنند آنوقت هست که دیگر تعطیلی ارج فراموش می شود. دست آورد سفر تاریخ گذشته دولت هم نتوانست نسخه قابل توجهی را برای حوزه اقتصادی استان بپیچد و تقریبا برای استان هیچ بود.

باز هم تکرار می کنم حجم بودجه کشور در سه سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است. یعنی از 104 هزار میلیارد در سال 91 رسیده به203 هزار میلیارد تومان در سال 94. یعنی مخارج دولت طی سه سال گذشته سر به فلک می زند. پس چرا سر پروژههای عمرانی بی کلاه مانده است؟ چرا دولت در شب پرداخت یارانه ها که حق ملت هست عزا می گیرد؟ سهم صنعت و کشاورزی از این افزایش مخارج دولت چه بوده است؟ سهم طرح های مهم استان از جمله راه آهن ارومیه، آزادراه های استان و بهداشت و آموزش آذربایجان غربی و توسعه آبیاری مدرن از این اعتبارات چقدر بوده است؟

1100 روز از عمر دولت آقای روحانی سپری شد. آیا بهتر نیست ابواب جمعی دولت در این روزهای باقیمانده، یکبار هم که شده از موضع تخریب گذشتگان دست کشد، از انداختن تقصیرات به گردن این و آن عدول کند، آسمان و ریسمان نبافد و قبول کند که امروز بایستی در برابر مردم پاسخگو باشد و بپذیرد که اعتماد به کدخدا اشتباه تاریخی دولت یازدهم بوده ونه فتح الفتوح !!

باید به آغوش کلام امام خامنه ای پناه برد که فرمود رمز ایستادگی و قدرت نمایی در مقابل دنیا طلبان مستکبر، بازگشت به خویشتن و ساخت درونی قدرت است.

در پایان، این نوشته را به خاطره ای از رهبری متبرک می سازم. فروردین 92 برای عید دیدنی به همراه تعدادی از کارگزاران نظام به محضر ایشان شرفیاب شده بودم. در میانه سخن، آیه ششم از سوره فتح (1) را خواندند و سپس فرمودند: اگر بر فرض مثال، امثال ما در قبل از انقلاب به برخی از وعده های الهی شک داشتیم. با اتفاقاتی که بعد از انقلاب رخ داد بایستی تمام قد و قلبا وعده های الهی را باور داشته باشیم و از همه مهمتر در تصمیم گیری هایمان خدایی عمل کنیم.

و خداوند به مومنان و مستضعفین عالم خبر پیروزی داده است و بدانیم که وعده الهی راست است.

1- وَ يُعَذِّبَ الْمُنافِقينَ وَ الْمُنافِقاتِ وَ الْمُشْرِکينَ وَ الْمُشْرِکاتِ الظَّانِّينَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَيْهِمْ دائِرَةُ السَّوْءِ وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصيراً

و مردان و زنان منافق ، و مردان و زنان مشرک را که به خدا گمان بد می برند عذاب کند بر آنها باد حوادث بد زمانه ، و خداوند بر آنها غضب کرده و آنها را لعن و طرد نموده و برای آنها جهنم را آماده ساخته ، و آن بد جای بازگشتی است.

والسلام.

گردآورنده: وحید جلال زاده

ارسال نظرات