خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی بوکان گفت: ماموران انتظامی بوکان 2 هزار و 150 قلم داروی غیرمجاز کشف و ضبط کرده و در این راستا اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.
کد خبر: ۸۶۹۵۶۰۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بهزاد بندریان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش داروهای غیرمجاز در بوکان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و با کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی از مخفیگاه این متهم کردند.

بندریان خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی بوکان در بازرسی از مخفیگاه این متهم مقدار 2 هزار و 150 عدد داروی غیرمجاز کشف و ضبط کرده و در این راستا اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

فرمانده انتظامی بوکان افزود: بنا بر اعلام کارشناسان ارزش ریالی داروهای غیرمجاز کشف شده 100 میلیون ریال برآورد شده است.

این مسؤول تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل بعدی قانونی به مقامات قضائی شهرستان بوکان تحویل داده شد.

بندریان با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی بوکان مسیر تردد کالاهای قاچاق است، افزود: لذا این موضوع سبب شده تا ماموران انتظامی این شهرستان به صورت شبانه‌روزی برای مبارزه با قاچاقچیان کالا تلاش کنند.

وی بر ضرورت همکاری و مشارکت تمام مسؤولان و مردم با پلیس در برای ریشه‌کنی پدیده شوم قاچاق تاکید کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مبنی بر فعالیت قاچاقچیان مراتب را از طریق پلیس 110 و یا 197 با ماموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی بوکان با بیان اینکه قاچاق دارو در کشور لطمه بسیار جدی بر سلامت افراد جامعه وارد می‌کند، از مردم خواست از مصرف داروهای غیرمجاز خودداری کرده و داروهای خود را از طریق مراجعه به داروخانه‌های معتبر تهیه کنند.

این مسؤول با بیان اینکه قاچاق دارو در کشور یک معضل جدی است، افزود: در صورتی که با این پدیده شوم به جدیت برخورد نشود، صدمات جدی بر چرخه اقتصادی کشور و سلامت مردم وارد می‌کند.

بندریان به شهروندان هشدار داد که فریب تبلیغات کذب داروهایی را که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و یا اینترنت منتشر می‌شود، نخورند، چرا که این داروها مورد تائید وزرات بهداشت نیستند.

وی بر ضرورت افزایش آگاهی مردم در خصوص عدم مصرف داروهای غیرمجاز تاکید کرد و افزود: بیشترین داروهای غیرمجاز تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره مربوط به قرص‌های زیبایی است، در صورتی که بنا بر اعلام وزرات بهداشت هیچ یک از این داروها اثربخش نبوده، بلکه سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

ارسال نظرات