خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف نقده:

کمیته"یاوران وقف" در شهرستان نقده تقویت می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نقده گفت: کمیته"یاوران وقف" به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در شهرستان نقده تقویت می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۹۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسین منفردی با اشاره به عملکرد سه ماهه این اداره اظهار داشت: در سه ماهه امسال دو وقف جدید در شهرستان نقده به ثبت رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نقده گفت: در این رابطه شاپور زارعی شش دانگ یک باب منزل مسکونی خود را با 160 متر مربع به نیت حسینیه برای استفاده عموم وقف کرد که ارزش ریالی این موقوفه یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال برآورد شده است .

وی تصریح کرد: علاوه بر آن امسال یک بانوی نقده‌ای آپارتمان 80 متری و مسکونی خود را به نیت استفاده در فعالیت‌های قرآنی و کمک به مستمندان و فقرا وقف کرد.

منفردی با تاکید بر اینکه شهرستان نقده نیاز شدیدی به وقف در حوزه بحث‌های قرآنی و حوزه‌های علمیه دارد افزود: اگر موقوفات به این سمت هدایت شود تاثیر بسیار مناسبی در سطح شهرستان دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نقده با اشاره به اقدامات این اداره به منظور گسترش موقوفات بیان کرد: به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در نیمه شعبان امسال علاوه بر پخش هزار تراکت در سطح شهر، همواره در جلسات خیرین و با کمک ائمه اهل سنت و شیعه حضور فعال داشته و اهمیت آن به مردم گوشزد می‌شود و از سوی دیگر کمیته یاوران وقف، به همین منظور تقویت می‌شود.

منفردی به بیان فعالیت‌های قرآنی این اداره پرداخت و اظهار داشت: امسال 83 نفر از خواهران و برادران در مسابقات مرحله شهرستانی و در رشته‌های قرائت، اذان، ترتیل، حفظ و دعاخوانی شرکت کرده و با توجه به سهمیه هر شهرستان، 10 نفر از نقده به مسابقات استانی که در مرداد ماه برگزار می‌شود راه یافته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نقده افزود: علاوه بر آن 200 نفر نیز در طرح تربیت حافظان قرآن ثبت نام کرده و 35 درصد سهمیه شهرستان تحقق یافت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در ماه مبارک رمضان به سر می‌بریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نقده در برگزاری مراسمات جمع‌خوانی قرآن کریم دخالت دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نقده از برگزاری طرح ضیافت الهی نیز خبر داد و گفت: در این طرح و در شب‌های قدر، یک هزار بسته غذایی و افطاری ساده در سطح شهر در بین مردم توزیع می‌شود.

ارسال نظرات