سامانه پیامکی امر به‌معروف و نهی از منکر در استان راندازی می شود

دبیر اجرایی ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی سامانه پیامکی این ستاد در استان خبر داد و گفت: این سامانه به‌زودی در مرکز استان راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۶۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

عصر امروز حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به واجب بودن وظیفه امر به‌معروف و نهی از منکر بر همه مردم، اظهار کرد: در قرآن نیز آیات متعددی در این مورد آمده است.

وی امر به‌معروف و نهی از منکر را واجبی زمین گذاشته شده عنوان کرد و افزود: تا جامعه از لحاظ دینی و درونی اصلاح نشود نمی‌توان به اصلاح آن از دیگر جهات امیدوار بود.

این مسؤول با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی امر به‌معروف و نهی از منکر، یادآور شد: تاکنون سه دوره آموزشی در مرکز استان برگزار و مرحله چهارم آن نیز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نخستین ستاد احیاء این امر مقدس فعلا در مرکز استان(یاسوج) راه‌اندازی شده است، گفت: اولین مرحله جذب و ساماندهی افراد بدون لباسی با شکلی خاص(مثلا نظامی) سال گذشته در یاسوج انجام و برای آنها کارت ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر صادر شد.

فتاح‌زاده کار آمران به معروف و ناهیان از منکر را محدود به حوزه حجاب ندانست و تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر اجازه ورود در زمینه‌هایی مانند موادمخدر، ماهواره، احتکار و گرانی را نیز دارند.

وی با بیان اینکه این افراد در حیطه تخلفات اداری نیز می‌توانند وارد شده و دخالت کنند، بیان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر در صورت مشاهده مواردی مانند اختلاس، رشوه‌گیری و یا پارتی بازی در ادارات حق دخالت داشته و می‌توانند ابتدا با تذکر لسانی مانع این کار شوند ضمن اینکه اگر تذکر لسانی موثر نبود می‌توانند ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را اطلاع داده تا موضوع را پیگیری کنند.

این مسؤول به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: اگر این افراد در جایی مورد هتاکی یا آسیب قرار گیرند ستاد و قانون از آنها حمایت کرده و فرد خاطی نیز علاوه پرداخت جریمه به شخص آمر باید جریمه ای شاید چندین برابر حساب به ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر واریز کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی سامانه پیامکی و تلفن گویا ویژه امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و گفت: این سامانه جهت سهولت کار آمران به معروف و ناهیان از منکر بوده تا اگر در جایی مورد منکری مشاهده کردند در اسرع وقت بتوانند با دادن پیامک به مسؤولین امر در دفتر ستاد احیاء موضوع را بررسی و پیگیری کنند.

فتاح‌زاده یادآور شد: البته باید مواردی که افراد به ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گزارش می‌کنند مستند بوده و یقین داشته باشند نه اینکه تنها از روی حدس یا گمان موردی را گزارش دهند.

وی گفت: شماره سامانه پیامکی و تلفنی امر به معروف و نهی از منکر پس از راه‌اندازی توسط رسانه‌ها و صدا سیما ابلاغ شده و در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات