معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

راه اندازی دانشکده پرستاری در استان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از راه‌اندازی دانشکده بهداشت و پرستاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۶۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸

صدرالله محرابی اظهار داشت: رسالت اصلی معاونت آموزشی تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص، اخلاق مدار و کارآمد در حیطه علوم پزشکی و پیراپزشکی در جهت ارتقای سلامت جامعه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب و باکیفیت است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه باید از گسترش رشته‌های جدید پرهیز کنیم، مگر رشته‌هایی که اعضای هیئت علمی، تجهیزات پزشکی و زیرساختی آنها فراهم باشد، گفت : رویکرد و سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش تعداد رشته‌های تخصصی و تکمیلی نیست و بر اساس رویکرد جدید وزارت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر استان باید متناسب با طرح آمایش سرزمینی و اولویت‌های آموزشی این وزارتخانه به دنبال دریافت مجوز رشته‌های به اصطلاح میان رشته‌ای همچون نانوتکنولوژی باشند.

وی گفت: البته دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز مهم‌ترین اولویت‌ها و نیازهای آموزشی خود را در یک دوره 10 ساله و بر اساس این طرح آمایش به وزارتخانه اعلام کرده است.

محرابی با اشاره به گسترش آموزش عالی سلامت، عنوان کرد: مجوز راه‌اندازی مجمع عالی آموزشی سلامت گچساران اخذ و 20 دانشجوی رشته کاردانی تکنسین سلامت دهان و دندان از بهمن 94 در این مرکز پذیرش شد و همچنین مجتمع عالی سلامت شهرستان کهگیلویه راه‌اندازی شده که از مهر ماه برای هر دو شهرستان پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در زمینه توسعه زیر ساخت‌های آموزشی با اعتباری بیش از 200 میلیون تومان پایون دستیاری بیمارستان شهید بهشتی بازسازی و راه‌اندازی شد وهمچنین پایون‌های کارورزی و کارآموزی شهید بهشتی و بیمارستان امام سجاد(ع) در حد قابل قبول تجهیز و بازسازی شدند.

محرابی عنوان کرد: عملیات احداث دانشکده بهداشت و پرستاری در 5 طبقه و با زیربنای 7 هزار متر در حال انجام است که در سال 93، 94 و 95 به ترتیب 800 میلیون ، 3 میلیارد تومان و 4 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.

ارسال نظرات