قیمت نفت در بازارهای جهانی برای پنجمین روز متوالی و تحت تاثیر احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش یافت و بشکه‌ای 49.20 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۰۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، قیمت نفت برای پنجمین روز در معاملات امروز کاهش یافت که طولانی‌ترین زنجیره کاهشی از ماه فوریه به شمار می‌رود.

از عوامل این کاهش قیمت تقویت نگرانی‌ها در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و افزایش شگفت‌انگیز افزایش ذخایر نفت آمریکا عنوان شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 63 سنت کاهش 49.20 دلار در هر بشکه فروخته شد در حالی‌که نفت خام آمریکا با 42 سنت کاهش 48.07 دلار در هر بشکه معامله شد.

بروز سری اختلال‌ها در عرضه نفت نیجریه، ونزوئلا، لیبی و کانادا قیمت نفت را در سال 2016 تا 52.86 دلار در هر بشکه در هفته گذشته بالا برد.

آمارهای موسسه آمریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 10 ژوئن 1.2 میلیون بشکه افزایش یافت و به 536.7 میلیون بشکه رسید. در حالی‌که تحلیلگران انتظار کاهش 2.3 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

اما رای‌گیری برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر همه چیز غالب است از بازارهای ارز گرفته تا اوراق قرضه آلمان که ارزشش برای نخستین بار روز گذشته به زیر صفر رسید.

درصورتی که انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند، سرمایه‌گذاران می‌ترسند که این اتحادیه وارد رکود شود که این امر می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد.

ارسال نظرات