خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: بحث فضای مجازی و نحوه پوشش اخبار با توجه به سخنان مسؤولین یکی از آسیب های اجتماعی اولویت دار در طبس است و این نگرانی می تواند به سمت شناخت ظرفیت های شهرستان سوق داده شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۴۲۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، ظهر امروز جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی در محل فرمانداری طبس برگزار شد، که در این جلسه حسین بخشایی اظهار داشت: در سال 1389 میزان طلاق 5 درصد بوده که متاسفانه این میزان درسال گذشته حدود 9 درصد افزایش یافته و به 14 درصد در شهرستان طبس رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال طبس بیان داشت: میزان ازدواج در این شهرستان در سال 1389 تعداد یک هزار و 24 مورد بوده است که در سال گذشته این آمار به 669 مورد کاهش یافته به گونه ای که سالانه 7 درصد کاهش ازدواج اتفاق افتاده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این جلسه طی سخنانی گفت: آمارها نشان می دهد موضوع جدی است و از طرفی بحث اقتصاد و اشتغال نیز مطرح است که می طلبد مسئولان و مردم در کنار یکدیگر راهکار و ایده های خود را جهت مرتفع شدن مشکل ارائه دهند و اجرایی کنند.

امام جمعه موقت طبس در سخنانی گفت: 5 آسیب اولویت دار در سطح کشور شناسایی شده است و در استان خراسان جنوبی نیز آسیب های اولویت دار 4 مورد اعتیاد، خشونت های خانواده، همسرآزاری، فرزند آزاری برآوردشده است.

حجت الاسلام محمد جواد زنجانی طبسی افزود: زمانی بحث گلدکوییست آسیب های جدی به خانواده ها وارد می کرد و امروز دیگر این بحث همانند اوایل دهه 80 مطرح نیست و امروز اعتیاد و فضای مجازی از آسیب های جدی است.

وی پیشنهادکرد، با عجله به مباحث نگاه نشود و کارشناسی شده باشد، و به آمار به دید هشدار و تلنگر نگاه شود.

اظهار نظرهای برخی رسانه ها کارشناسی نیست

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی طبس نیز در سخنانی ضمن برشمردن آسیب های رصد شده ی نیروی انتظامی در شهرستان گفت: بحث سرقت هایی که در سراسر کشور است و در شهر ما نیز طی چند روز گذشته مطرح شده امری طبیعی محسوب می شود که در جامعه به وجود می آید که اعتیاد زیرساختی برای گرایش به این جرم محسوب می شود.

مریمی بیان داشت: عدم فرهنگ ترافیکی، علی رغم تلاش همکاران ما و امکاناتی که هست با توجه به حجم خودروها در سطح شهر باز هم عامل انسانی نقش بسزایی در تصادفات داشته است، که متاسفانه در بحث ترافیک با برخوردهای آگاهانه و ناآگاهانه که بعضاً ذی نفود هستند روبرو هستیم و هدف ما کاهش تصادفات است.

وی به بحث تشویش اذهان عمومی در بحث فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در فضای رسانه ای شهر ما متاسفانه خوب عمل نمی شود که در موضوع سرقت های اخیر فضای رسانه امنیت شهر را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است و متاسفانه اظهار نظرهایی می شود در رسانه ها که درحد و حدود آنها نیست و کارشناسی نیست و همشهریان نباید از این گونه اخبار احساس ناامنی کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی طبس تصریح کرد: بعد از کشف سرقت و خودرویی که پیدا شد باز شاهد این هستیم که رسانه ای به موضوع ورود پیدا می کند و گزارش وارونه می دهد؛ چه نیازی است نقل قول کوچه بازاری در سایت مطرح شود؛ بحث سرقت تمام شدنی نیست و طبیعت آسیب های اجتماعی است.

مریمی ادامه داد: این گونه اخبار احساس نا امنی و نا امیدی بوجود می آورد و در یک بررسی نشان می دهد سایت های خبری بحث های آسیب های اجتماعی را تاکنون کمتر مورد بررسی قرار داده اند.

وی تصریح کرد: در مقوله اخیر ما از حق خود نخواهیم گذشت و رسانه ها باید پاسخگوی اقدام شان باشند.

رئیس اداره بهزیستی طبس گفت: متاسفانه ارگان و نهادی به عنوان مغز هدایتگر آسیب های اجتماعی مطرح نیست و هر اداره و دستگاه اجرایی به گونه مجزا برنامه خود را دارند که اثر بخشی کمتری دارد.

وحیدرضا گازرانی گفت: در خصوص مسایل راهنمایی و رانندگی هم پلیس مظلوم واقع شده است.

برخی در فضای مجازی سرباز دشمن شده اند

رئیس شورای شهرستان طبس نیز با اشاره سخنان رهبری درخصوص شبیخون فرهنگی گفت: اخلاقیات اگر در جامعه ای از دست برود مشکل ساز خواهد شد؛ ایران ما نسبت به گذشته از اخلاقیات دورشده است.

محمدحسین اخوان صفار گفت: فضای مجازی باید فرصتی باشد تا غیبت و تهمت و دروغ کاهش یابد که در شهرستان ما برعکس است که باید ساماندهی شود و امروز تیشه به ریشه می زنند و در نشر اکاذیب سرآمدند و به عبارتی سرباز دشمن شده اند.

وی افزود: مقداری باید روی فرهنگ بیشتر سرمایه گزاری کرد اگر چه مباحث اشتغال و بیکاری نیز مهم است.

بخشدار مرکزی طبس در تایید سخنان جانشین نیروی انتظامی طبس گفت: در بحث پلیس فتا باید جدیت بیشتر مدنظر قرار گیرد.

محمد نصیری گفت: در شهرستان اگر مباحث فرهنگی یکپارچه شود موفقیت نزدیکتر خواهد بود و ما برای وقت اضافی مردم برنامه ریزی نکرده ایم که خود دلیلی بر افزایش برخی آسیب ها شده است.

پیام بخشی طوسی شهردار طبس نیز در سخنانی به نحوه ی پوشش اخبار در فضای مجازی اعتراض کرد و نحوه ی پوشش اخبار را یک آسیب اجتماعی برشمرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود: بحث فضای مجازی و نحوه پوشش اخبار با توجه به سخنان مسؤولین یکی از آسیب های اجتماعی اولویت دار در طبس است و این نگرانی می تواند به سمت شناخت ظرفیت های شهرستان سوق داده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها