برگزاری جلسه بسیج مساجد و محلات استانی در سنندج

جلسه شورای قشر فرهنگی اجتماعی بسیج مساجد و محلات استانی در سنندج به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۴۱۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام رستمی در این جلسه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به بیان فضیلت روزه و عبادات در این ماه مبارک پرداخت و گفت: عبادت به همراه نیت خالص موجب عاقبت به خیری انسان شده و امیدواریم که خداوند همه انسانها را در مسیر قرآن هدایت و رهنمون کند.

رئیس کارگروه فرهنگی شورای قشر بسیج و محلات سپاه بیت المقدس در ادامه به معرفی کتاب و نشریات با موضوع مساجد و برنامه های مسجد پرداخت و گفت: در حال حاضر مقالات و کتب زیادی درباره مساجد منتشر شده و هم اکنون زمان اجرای این برنامه هافرا رسیده و کارشناسان حوزه مساجد هم می توانند با ایجاد طرح و اندیشه نسبت به برگزاری برنامه هادر مساجد کمک کنند.

وی ضمن ارائه راهکارهای مناسب به منظور حضور حداکثری مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد حضور فعال روحانی را محور اصلی مسجد معرفی کرد و گفت: اگر روحانی مسجد توانا و آگاه به مسائل روز و آموزش از طریق روشهای نوین باشد شاهد حضور حداکثری مردم در مساجد خواهیم بود.

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان همچنین به جایگاه مساجد در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: مسجد همواره مهمترین پایگاه و سنگر دفاع از حریم دین مبین اسلام و تجلیگاه عبادت، خضوع و خشوع و عشق ورزیدن به آستان خداوندگار عالمیان بوده است.

در ادامه این جلسه برگزاری کارگاههای ویژه ائمه جماعات به منظور توانمندسازی آنان برای جذب جوانان به مسجد، برنامه ریزی برای پیوند برنامه های فرهنگی مدارس با مساجد، تشکیل شورای فرهنگی در تمامی مساجد و برگزاری همایش دف نوازی و مولودی خوانی با مشارکت کانون مداحان و گروههای مولودی خوانی به تصویب اعضای جلسه رسید.

تجلیل از روحانیون موفق در برگزاری مراسم و برنامه های فرهنگی مساجد، تربیت کادر فرهنگی مورد نیاز مسجد و حمایت از نیروهای داوطلب، بازدید مسئولان از مساجد فعال، برگزاری کارگاههای آموزشی و مهارتهای زندگی اسلامی در مساجد و استفاده از ظرفیت دستگاههای فرهنگی در راستای برنامه های مساجد از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، در این جلسه نمایندگان دارالقرآن کریم، بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات