تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری از تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان خبر داد و گفت: برای بازاریابی صنایع دستی استان برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۸۶۹۵۳۷۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ استاندار چهارمحال وبختیاری در نشستی که به مناسبت هفته صنایع دستی با کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل سالن جلسات شهید رفیعی این اداره کل داشت، از تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری این استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح هم اکنون تدوین شده و برای تصویب و ارزیابی به هیات دولت ارسال گردیده است.

قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه این طرح توسط کارشناسان استان تهیه و تکمیل شده، گفت: در این سند؛ گردشگری ورزشی، سلامت ، طبیعت گردی و ظرفیتهای این بخش ها در استان مورد تاکید قرار گرفته و با ایجاد زیرساخت ها، تکمیل و فعال کردن بخش خصوصی تا چند سال آینده گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت های اشتغالزایی و توسعه برای استان محسوب می شود.

وی با اشاره به حضور مسافران فصلی در چهارمحال و بختیاری به خاطر برخورداری استان از جاذبه های گردشگری کم نظیر، ضرورت اقدامات شایسته برای میزبانی را یادآور شد و افزود: هم اکنون روزانه 239 هزار تردد وسایط نقلیه در استان انجام می شود که این میزان در ایام تعطیل حدود 500 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان است.

استاندار به کیفیت بالای صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: صنایع دستی در ایجاد شغل نقش مهمی دارد و با توجه به فعال شدن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان، برای بازاریابی صنایع دستی استان برنامه ریزی شده است.

به گفته وی راه اندازی و فعال ساختن بازارچه روز صنایع دستی یکی از اهداف استان در حمایت از صنایع دستی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش بختیاری ها و چهارمحالی ها در دوران های مختلف و از جمله مشروطیت افزود: وضعیت مستند سازی تاریخی و پیشینه تاریخی استان در دوران های مختلف مناسب نیست و این مستند سازی باید براساس استاندارد باشد و بسیار تقویت شود.

وی بر فعال کردن گنجینه تاریخی استان و همچنین افزایش تعداد آثار در این گنجینه تاکید کرد وگفت: آثار تاریخی و مستندات فعالیتهای مختلف پیشنیه تاریخی هر استان است که باید در این زمینه از تمام توان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان استفاده شود.

ارسال نظرات