ابوذر شاد با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام به امام علی(ع) در خصوص بهترین اعمال ماه مبارک رمضان بیان کرد: ایشان بهترین عمل در ماه مبارک رمضان را ترک محرمات عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۹۵۳۴۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، ابوذر شاد درجمع پاسداران ، گفت: انبیا و اولیای الهی و انسان‌هایی که با تقوا و پاکدامن هستند این امکان برایشان میسر می‌شود که بتوانند از آینده خبر بدهند و چنین امری از نظر روایات قطعی است.

وی در ادامه با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام به امام علی(ع) در خصوص بهترین اعمال ماه مبارک رمضان بیان کرد: ایشان بهترین عمل در ماه مبارک رمضان را ترک محرمات عنوان کردند و فرمودند «من از آینده تو خبر می‌دهم که بدبختترین گذشتگان و آیندگان، مانند همان کسی که شتر صالح(ع) را کشت، محاسن سفید تو را با خون سرت خضاب خواهد کرد.

شاد با اشاره به اینکه در حیات انبیا و اولیای الهی خبر داشتن از آینده مسئله‌ای روشن است، به پیشگویی حضرت صالح اشاره کرد و افزود: ایشان به قوم خود گفتند که بعد از سه روز خواهند مرد. این خبر داشتن از آینده مان علم غیبی است که انبیا و اولیای الهی از آن بهره‌مند هستند.

وی با طرح سئوالی اظهار کرد: ممکن است گفته شود که اگر آگاهی داشتن از غیب مختص ذات الهی است، خبر داشتن انبیا و اولیای الهی از آینده چگونه است، در پاسخ به این پرسش باید گفت که علم غیب بر دو قسم است. نوعی از علم غیب ذاتی و بدون حد و مرز است و چنین علم غیبی مخصوص ذات خداوند متعال است.

شاد نوع دیگر علم غیب را اکتسابی و آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: چنین علم غیبی مختص انبیا و اولیای الهی است.

وی با اشاره به بهره‌مندی حضرت یوسف(ع) از علم غیب گفت‌: علم غیب توسط این پیامبر به دلیل پاکدامنی در جوانی از سوی خداوند اعطا شد. همچنین حضرت عیسی نیز از مسائل غیب خبر می‌داد.

شاد با اشاره به اینکه علم خداوند بلاتعلیم است و البته منافاتی با علم غیب انبیا و اولیای الهی ندارد، اضافه کرد: برخی از علما و دانشمندان نیز که اهل تهجد و پاکدامنی هستند نیز به چنین مقامی دست یافته بودند و آیت‌الله بهجت از کسانی بود که زمان وداع خود با دنیا را پیش‌بینی کرد.

وی با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام به امام علی(ع) در خصوص بهترین اعمال ماه مبارک رمضان بیان کرد: ایشان بهترین عمل در ماه مبارک رمضان را ترک محرمات عنوان کرد


ارسال نظرات