کارگاه آموزشی شناخت سیره شخصیتی ام المومنین حضرت خدیجه (س) در شاهرود برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۶۹۵۳۳۲
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
محمد ایراهیمی نائب رئیس اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت استان سمنان و مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود از برگزاری کارگاه اموزشی نگاهی به اموزهای تربینی حضرت خدیجه (س) خبر داد.

ابراهیمی با اشاره به ویژگیهای حضرت خدیجه بیان کرد: حضرت خديجه همسر گرامى رسول اكرم صلى الله عليه و آله، 68 سال پيش از هجرت نبوى در شهر مكه به دنيا آمد؛ پدر وى خويلد بن اسد و مادرش فاطمه دختر زائدة بن اصم مى باشد، او در چهل سالگى با حضرت محمد(ص)كه 25 سال از عمر شريفش را سپرى كرده بود ازدواج نمود.

وی ادامه داد: بنابر قول مشهور ثمره ازدواج خديجه شش فرزند به نام هاى قاسم، عبدالله، رقيه، زينب، ام كلثوم و فاطمه(س) بود؛ قبل از اسلام وى به خاطر دارا بودن صفات پسنديده و فضائل اخلاقى و پاكدامنى، «طاهره » لقب گرفت،ثروت خديجه در ميان اهل مكه بى نظير بود و اهالى مكه با اموال وى به صورت مضاربه اى تجارت مى كردند،خديجه پس از ازدواج با پيامبر همه آن ثروت را در اختيار حضرت رسول نهاد و بدين ترتيب از جنبه اقتصادى دين اسلام را تقويت نموده و در گسترش آن نهايت تلاش خود را به جاى آورد.

ابراهیمی تصریح کرد: مقام او در نزد پيامبر اكرم به حدى بود كه در مدت 25 سال زندگى مشترك با اين بانوى با عظمت، آن حضرت به خاطر تكريم وى با هيچ زنى ازدواج نكرد و بهترين دوران جوانى خويش را به وى بخشيد . بعد از رحلت حضرت خديجه، رسول گرامى اسلام هميشه به ياد محبت ها و تلاش هاى او بود.

وی اضافه کرد: بنابر برخى اقوال خديجه قبل از ازدواج با پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله با دو نفر ديگر بنام هاى «ابو هالة بن زراره تميمى » و «عتيق بن عائذ مخزومى » نيز ازدواج كرده بود،اين ياور با وفاى رسالت بعد از 25 سال زندگى در كنار حضرت خاتم الانبياء در دهمين سال بعثت در 65 سالگى و در دهم ماه رمضان چشم از جهان فرو بست و قلب رسول خدا صلى الله عليه و آله و مسلمانان را داغدار نمود.

ابراهیمی گفت: پيامبر اكرم پيكر پاك او را در حجون با دست هاى خويش به قبر گذاشت و از شدت حزن و اندوه سال وفات او را كه با فاصله اندكى از رحلت ابوطالب رخ داده بود، عام الحزن (سال اندوه) ناميد . اميرالمؤمنين على (ع)به پاس خدمات آن دو بزرگوار به جهان اسلام اشعارى جانسوز سروده و در بخشى از آن حزن و ماتم قلبى خويش را بيان داشته است.

ابراهیمی پایان گفت: با توجه به نیاز شناخت نوجوانان و جوانان از منش و روش این بانوی گرامی در ارائه خدمات به اسلام و مسلمین ، این کارگاه آموزشی، چهارشنبه 26/3 از ساعت 17 الی 19 ویژه خواهران با حضور استاد معصومه بهرامی و کارگاه آموزشی در روز پنج شنبه 27/3 از ساعت 21 الی 23 ویژه برادران با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن اسدی در موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود برگزار می گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها