مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نامه نوشت.
کد خبر: ۸۶۹۵۱۸۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در نامه‌ به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: از زمان آغاز مسئولیت حضرتعالی مهمترین پرونده تاریخ وزارت علوم همچنان لاینحل باقی مانده است و تشت رسوایی سیاست یک بام و دوهوای برخی مسئولان زیردست شما از بام افتاده است. به جرات می‌توان گفت مسئولان آغازگر توطئه علیه بورسیه‌های مظلوم، در مخیله خود نیز تصور نمی‌کردند تیر به ناحق رها کرده آن‌ها به خودشان برگردد و مواردی از تخلفات و تبعیض‌های آن‌ها علنی شود.

در ادامه این نامه آمده است: وقتی جرم بزرگ آن‌ها یعنی ایراد اتهام کذب به دانشجویان مظلوم و بی پناه بورسیه، از سوی مسئولان قضایی و نظارتی بی جواب ماند، در این روزها شاهدیم که کلکسیونی از تخلفات در وزارت علوم همراه با اسناد و مدارک هر روز از طریق رسانه‌های عمومی منتشر می‌شود. تخلفات آشکاری مانند دادن مسئولیت به افرادی باسابقه ارتباط با سازمان‌های جاسوسی غربی در مرکز همکاری‌های بین المللی، ارتقا 10 نفر از کارمندان و مسئولان وزارت علوم با سابقه بیش از 25 سال خدمت از کارمندی به هیات علمی، نادیده گرفتن بررسی‌های صلاحیت عمومی در برخی دانشگاه برای جذب هیات علمی، دادن مسئولیت و مزد خوش خدمتی به یکی از عاملان ظلم به دانشجویان بورسیه یعنی آقای غلامی برای متواری ساختن وی از کشور و اخیرا نیز افشای اشتغال یک دانشجوی بورسیه در وزارت علوم که طبق آیین نامه‌ها حق اشتغال همزمان با تحصیل را ندارد، در وزارت علوم به کارگیری شده است همگی دقیقا نقطه مقابل ادعاهای مدیران حوزه تحت مسئولیت شما هستند.

مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در این نامه آورده است: متاسفانه دیدن این گونه تناقضات در رفتار مسئولان وزارت علوم جای هیچ‌گونه اعتمادی را برای جامعه نخبگان و دانشگاهیان نگذاشته است و با وجود این مدیران هیچ کورسوی امیدی برای بهبود اوضاع قابل تصور نیست.

در ادامه این نامه خطاب به وزیر علوم آمده است: اگر صادقانه از شما پرسیده شود تاکنون چه تعداد از نخبگان این سرزمین را در مراکز علمی و پژوهشی به کار گیری ‌کرده‌اید چه جوابی خواهید داشت؟ متاسفانه این شبهه به وجود آمده است که اساسا سیاست و دغدغه وزارت علوم بهبود و ارتقای سطح علمی کشور نیست، چرا که هیچ اعتنایی به استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان جوان و تازه نفس دوره دکترا نکرده است. در این سه سال چه تغییری در شاخص‌های استاد و دانشجو صورت پذیرفته است؟ آیا دیگر جوانان نخبه ایران زمین همانند دانشجویان بورسیه در چشم شما گناه کار محسوب می‌شوند که مورد بی مهری قرار می گیرند؟

مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در پایان این نامه آورده است: از دوره مسئولیت شما تا پایان این دولت راهی باقی نمانده است و امیدواریم قدمی برای جبران مافات و برخورد با عاملان ایجاد رکود فلاکت بار حاکم بر تولید علم و فناوری برداشته شود و دیگر شاهد تخلف و تبعیض در برخورد با مسائل نباشیم.

ارسال نظرات