خبرهای داغ:
نایب رئیس شورای شهر آبادان گفت: شورای شهر باید در انتخاب خود درست عمل کند و شهرداری را برای آبادان برگزیند که با انتخاب خود نمره قبولی دریافت کند.
کد خبر: ۸۶۹۵۱۷۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

عبدالحسین مکوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در آبادان، در رابطه با استیضاح شهردار آبادان و انتخاب سرپرست جدید برای این شهرداری، همچنین موضوع انتخاب شهردار آینده این شهر، اظهار کرد: فرصت زیادی به شهردار سابق آبادانی دادیم تا در امور خود اصلاحاتی ایجاد کند اما از این فرصت‌ها استفاده نکرد و بر اشتباهات خود تاکید ورزید.

وی با دفاع از عملکرد شورای شهر آبادان در جهت برکنار کردن شهردار آبادان در فاصله کمتر از یک‌سال مانده تا انتخابات شوراها، ادامه داد: به اعتقاد من شورای شهر آبادان در این برهه از زمان  کار درستی کرد و ماهی را هر زمان که از آب بگیریم تازه است.

نایب رئیس شورای شهر آبادان تصریح کرد: همه جای دنیا مرسوم است که تا انتخاب شهردار جدید سرپرست امور را در دست گیرد، شورای شهر نیز این فرصت را دارد تا در آرامش کامل به بررسی گزینه‌هایی بپردازد تا در میان آن فرد اصلح را برای تصدی سمت شهرداری آبادان برگزیند.

مکوندی با تاکید بر نیاز فرصت کافی در شورا برای انتخاب شهرداری جدید افزود: در این شرایط فعلی پس از استیضاح، شورای شهر به آرامش نیاز دارد تا با انتخاب خود گزینه‌ای بهتر از شهردار سابق را برای تصدی این پست انتحاب کند و این کار نیازمند بررسی و زمان کافی است.

وی در رابطه با نصب بنر‌های تبلیغاتی شورای شهر مبنی بر فراخوان عمومی شهردار آبادان، توضیح داد: به جهت اینکه آبادان یک شهر مهم و بین‌المللی است، فراخوانی در سطح شهر آبادان نصب شده و در آن از افراد دارای تجربه و سابقه درخشان دعوت شده تا برای تصدی سمت شهرداری آبادان اقدام کنند.

مکوندی اضافه کرد: شورای شهر آبادان با این کار خود عنوان کرد که فضا برای کاندیداتوری و انتخاب بسته نیست و هر کسی که فکر می‌کند شایسته و توانایی این پست را دارد می‌تواند در پروسه انتخاب شهردار آبادان ثبت‌نام و شرکت کند.

عضو شورای شهر آبادان با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراها و امکان تعویض شهردار پیش از تحقق برنامه‌های خود عنوان کرد: به هر حال کسی که این مسئولیت را تقبل می‌کند باید این ریسک را بپذیرد، سال آینده انتخابات شورای شهر را خواهیم داشت و این امکان دارد که شورای بعدی در صورت مشاهده عملکرد شهردار وی را ابقا و یا برکنار کند، همان‌طور که شهردار قبلی در شورای جدید ابقا شد.

مکوندی یادآور شد: مطمئنا شهرداری که در یک‌سال آینده بتواند خودش را نشان دهد گزینه تصدی این سمت در چهار سال آینده نیز خواهد بود، این موضوع به خود شهردار منتخب بستگی دارد که چه عملکردی از خود به‌جای بگذارد.

وی ابراز کرد: شهردار جدید باید تحول در شهر ایجاد کند، شورا از فرد جدید انتظار راه‌اندازی پروژه را ندارد، بلکه اتمام پروژه‌های ناتمام همچنین سامان بخشیدن به وضعیت شهر که شامل جمع‌آوری صحیح زباله، اصلاح ورودی شهر، مبلمان شهری، نظافت عمومی و پاک‌سازی محله‌ها، همچنین روکش خیابان‌ها می‌شود، ملاک عملکرد شهرداری جدید خواهد بود.

نایب رئیس شورای شهر آبادان اشاره کرد: در حال حاضر شورای شهر آبادان فرد خاصی را مدنظر ندارد و با گزینه خاصی نیز به توافق نرسیده است، اگر فردی نیز برای تصدی شهرداری آبادان اقدام کند باید با تمام افراد شورای شهر به اجماع برسد و همه اعضای شورا نظر واحدی داشته باشند.

این مسئول گفت: شورای شهر باید در انتخاب خود درست عمل کند و شهرداری را برای آبادان برگزیند که با انتخاب خود نمره قبولی دریافت کند.

مکوندی در پایان در رابطه با مصاحبه‌های برخی همکاران مبنی بر عدم انجام جابه‌جایی در سیستم شهرداری آبادان توسط سرپرست جدید خاطرنشان کرد: این حق طبیعی هر سرپرست که بسته به نیاز خود در سیستم شهرداری تغییراتی را صورت دهد، وقتی سرپرست انتخاب می‌شود تمام اختیارات شهردار را دارد و ما نباید با اظهارات خود برای وی خط تعیین کرده و یا در کار وی دخالت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، اواخر هفته گذشته شهردار آبادان استیضاح و با مجموع 11 رای موافق پس از 5 سال از سمت خود برکنار شد و حسین زال بهبهانی به عنوان سرپرست موقتا جای وی را در شهرداری آبادان گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها