برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری انجام شد؛

درمان سرطان روده بزرگ به روش جراحی لاپاراسكوپی

برای اولین درمان سرطان روده بزرگ به روش جراحی لاپاراسكوپی در مرکز آمزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۱۲۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فلوشیپ و فوق تخصص جراحی لاپارسكوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری،‌ از انجام اولین عمل جراحی لاپاراسكوپی برداشت از روده بزرگ برای درمان سرطان در یكی از مراكز درمانی این استان خبر داد.

دكتر مهرداد كریمی افزود: این عمل جراحی بر روی خانم ۶۳ ساله ای كه از بیماری سرطان روده بزرگ رنج می برد، روز گذشته در مركز آموزشی درمانی آیت اله كاشانی شهركرد با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینكه، در این روش تنها با ایجاد دو تا سه برش كوچك به اندازه 1.5 سانتی متر، درمان بیمار از طریق لاپاراسكوپی انجام شد، افزود: در صورت انجام عمل جراحی باز ضمن ایجاد برش ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری بر شكم بیمار، عوارض خونریزی و طول درمان بیمار بیشتر می شد.

دكتر كریمی؛ ‌درد كمتر،‌ زخم كمتر، تسریع روند درمان و ترخیص زودتر بیمار، بازگشت سریعتر بیمار به فعالیت روزانه و كمتر شدن عوارض جراحی را از دیگر مزایای انجام این عمل بزرگ عنوان كرد.

وی، با بیان اینكه در حال حاضر بیشتر اعمال جراحی داخل شكم از جمله برداشت تومورها و فتق های جدار شكم به روش لاپاراسكوپی در مراكز درمانی صورت می گیرد، افزود: روز گذشته اولین جراحی سرطان روده بزرگ به روش لاپاراسكوپی در این مركز درمانی استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

دکتر کریمی، تصریح كرد: این جراحی شامل فرایندی است كه طی آن بخشی از روده بزرگ برای درمان تومور خوش خیم و یا بدخیم برداشته می شود. این روش، به عنوانی روشی موثر در جلوگیری از شیوع و گسترش سرطان در بدن بیمار و كم كردن درد و ناراحتی بیمار شناخته شده است.

به گفته وی، در این روش درمانی بیمار پس از عمل قادر به قدم زدن بوده و پس از ۴ تا ۵ روز از مركز درمانی ترخیص شده و و معمولا بعد از یك یا دو هفته می تواند به روال عادی زندگی خود بازگردد.

ارسال نظرات