خبرهای داغ:
مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه‌های روسیه و اتریش در قالب یک تفاهم نامه با این دانشگاه در احیا دریاچه ارومیه همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۹۵۰۷۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رامین نیکروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیراً دانشگاه‌های ارومیه، لئوبن اتریش و موسسه جانورشناسی سن پترزبورگ روسیه با محوریت دریاچه ارومیه تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌اند.

وی افزود: این تفاهم نامه به امضای رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه، پروفسور ویلفرد ایچ لسیدر رئیس دانشگاه لئوبن اتریش و اولگ پوگاچو رئیس موسسه جانورشناسی سن پترزبورگ روسیه رسیده است.

مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه ارومیه گفت: انجام مطالعات دو جانبه بر روی دریاچه ارومیه با همکاری مرکز مطالعات دریاچه از مهمترین موضوعات درج شده در این تفاهم نامه سه جانبه است.

به گفته وی طبق این تفاهم نامه، سه دانشگاه یاد شده متعهد شدند که فعالیت‌های علمی و پژوهشی، تبادل استاد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره‌ها و سمینارهای مشترک را با همکاری همدیگر اجرا کنند.

مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه ارومیه تاکید کرد: دانشگاه ارومیه در سال 1344 تأسیس شده و با 17 هزار دانشجو در مقاطع مختلف و با برخورداری از افزون بر 500 عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور به شمار می‌رود که هم اینک تعداد زیادی از اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه در روند احیای دریاچه ارومیه ایفای نقش می‌کنند.

ارسال نظرات