خبرهای داغ:
مدیرکل حوزه هنری اصفهان از رونمایی نفیس ترین قرآن جهان اسلام که به دست هنرمندان اصفهانی کتابت و تولید شده است، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۵۰۵۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید مهدی سیدین نیا با تبریک به مناسبت رونمایی از نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام که توسط هنرمندان اصفهانی‌ کتابت و تولید شده است، اظهار داشت: این قرآن که توسط تعدادی از هنرمندان اصفهانی در طول ۱۸ سال تولید شده است در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قران تهران رونمایی شد.

وی با بیان اینکه مدیر تذهیب این قرآن استاد مجید صادق زاده از همکاران افتخاری و از اساتید سلسه نشست‌های نگارگری حوزه هنری اصفهان است، بیان داشت: در بحث تذهیب کار جدیدی برای این قرآن انجام شده است بدین معنا که برای هر صفحه از این قرآن یک طرح بخصوص در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حوزه هنری اصفهان با اشاره به دیگر ویژگی‌هایی این اثر نفیس گفت: کاغذ انتخابی برای این قرآن از نوع دست‌ساز زرافشانی است و با خط ثلث که به عروس خطوط اسلامی شهرت دارد آیات قرآن بر این کاغذ نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه کتابت این قرآن نیز به عهده غلامرضا ماهرویی بوده است، ادامه داد: هزینه‌ برآوردی طی ۱۸ سال کتابت این قرآن حدود شش میلیارد تومان بوده است.

سیدین نیا بیان داشت: مطابق صحبت‌های انجام شده این اثر به عنوان یک هنر ناب فرهنگی و اسلامی در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته خواهد شد و سپس به فروش خواهد رسید و فواید حاصل از این قرآن صرف امور خیریه می‌شود.

گفتنی است علی‌ساعی به عنوان قلمزن جلد، محمدثانی و رضا قادران به عنوان قلمزنان رحل، علی‌داوری سازنده جلد و رحل، علی‌ تحلیلیان طراح جواهر اثر و حسینعلی‌ جعفریان و علی‌ ملکیان صحافی این اثر را به عهده داشتند و همچنین تصحیح متن این قرآن نیز توسط آیت‌الله حاج محمد صافی صورت‌گرفته استTهمچنین استاد محمود فرشچیان از این قرآن به عنوان اثری بسیار فاخر و بی‌نظیر یاد کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها