خبرهای داغ:

اقتصاد مقاومتی با طعم توت فرنگی/ شکوفه های تلاشی که به ثمر نشست

بانویی پرتلاش از روستای عربلوی بیشه ارومیه با اراده ای پولادین قدم در مسیر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نهاده و با کشت گسترده توت فرنگی و برداشت بیش از 100 کیلو توت فرنگی در هفته برای سه خانواده اشتغال زایی کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۵۰۴۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه باور توانمندی و استعدادهاست و اینکه انسان بطور خودجوش و بدون وابستگی به دیگران شغلی ایجاد کرده و مایحتاج و درآمد خود را تامین کند که محتاج دیگران نباشد اما این بار نیز این رهبر انقلاب است که با هوشیاری پی به نقشه دشمنان برده و پرده از آن بر می دارد و برای مقابله با این هجمه طراحی شده چاره راه را اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و سیاسیت های اجرایی آن را در ۲۴بند به مسئولان کشور ابلاغ می کند و پیوسته اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را تاکید کرده وخواهان توجه جدی مسئولان و مردم می باشند.

به گل نشسن تلاش های یک بانوی با اراده و تلاشگر یکی از روستاهای ارومیه نمونه ای از فعالیت هایی است که در لبیک به امر رهبر انقلاب می توان مشاهده کرد، اراده و تلاشی که سرمایه آن فقط توکل به خدا در اطاعت از امر ولی برای کشوری آباد و مستقل می باشد.

گفت و گویی با این بانوی ارومیه ای ترتیب دادیم که در ادامه می آید.

ابتدا خودتان را برای مخاطبان تیار معرفی کنید؟

معصومه پیرمحمدی ساکن روsتای عربلوی بیشه ارومیه هستم.

چه شد که به فکر کاشت توت فرنگی افتادید؟

این کارآفرین بسیجی علی رغم اینکه می گوید اولین گلهای بوته های توت فرنگی اش شکوفا شده و گنج رنجش به بار نشسته می گوید در لبیک به امر رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره را در ایجاد شغل و کسب و کاری دیدم که با سرمایه ای اندک شروع به این کار کردم و با کمک دخترم مقدار سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کارجور کردم و با امید و توکل به خدا و تلاش و کوشش زیاد در2 هزار متر از باغچه خود زیر درختان شروع به کشت بوته های توت فرنگی کردم.

در مورد کاری که شروع کردید برایمان توضیح دهید آیا راضی هستید؟

بله الحمدلله هرهفته بیش از 100 کیلو توت فرنگی برداشت می کنم و برای 3 خانوار کار آفرینی کرده ام.

تیار: آیا پیش از این تجربه کار کشاورزی داشته اید؟ و آیا دوره ای در این زمینه گذرانده اید؟

خیر به جز شرکت در دوره آموزش که در پایگاه بسیج برگزار شده بود تجربه دیگری نداشتم، البته تجربه هایم را مدیون آزمون و خطاهایم هستم.

اقتصاد مقاومتی از نظر شما یعنی چه؟

بانوی بسیجی حوزه حضرت فاطمه الزهرا(س) اقتصاد مقاومتی را باور توانمندی و استعدادها و اینکه یک انسان بطور خودجوش و بدون وابستگی به دیگران شغلی ایجاد کند و مایحتاج و درآمد خود راتامین کند که محتاج دیگران نباشد می داند و به جوانان تحصیل کرده ای که بدنبال شغل میز نشینی هستند توصیه می کند که با همت و کمی تلاش بیشتر می توانند شغلی با درآمد بالاتر بدون کارفرما و رئیس داشته باشند که به لحاظ روحی و روانی نیز آنها را تامین کند .

توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک میکند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

آیا توانسته اید برای افراد دیگری نیز در زمینه اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی انگیزه ایجاد کنید؟

بله بسیاری از افرادفامیل و بستگان علاقمند شده اند که در صورت موفقیت این طرح آنها نیز به این کارروی بیاورند و با کمال میل حاضر هستم تجربیاتی را که با سختی زیاد بدست آورده ام را بصورت رایگان در اختیار علاقمندان و جویندگان کار قراردهم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار