خبرهای داغ:
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داد:

پلمب 13 مرکز متخلف عرضه مواد غذایی ناسالم در اصفهان

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح رمضان و کنترل ویژه ماه مبارک رمضان از مراکز تولید و عرضه مواد غذایی تعداد ۱۳ مرکز تخلف که مبادرت به عرضه انواع مواد غذایی در شرایط غیر بهداشتی می نمودند پلمپ شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۰۳۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی رفیعی ضمن اعلام این خبر افزود: از این تعداد سه کارگاه غیرمجاز بستنی، تولید خلال بادام و قنادی که به صورت مخفیانه و زیرزمینی فعالیت می‌کردند که با توقیف بیش از ۱۳ هزار کیلو انواع مواد خام و تولید شده، پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع شد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: همچنین ۱۰ مرکز غذایی دیگر از قبیل لبنیات، کبابی، طباخی، ساندویچی و غیره نیز به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی خصوصاً بهداشت مواد غذایی در شرایط بحرانی و غیربحرانی پلمپ شد.

وی افزود: در طرح رمضان با جدیت و قاطعیت هر چه تمام‌تر با متخلفان مواد غذایی که سلامت شهروندان را به خطر بیندازند برخورد خواهد شد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: پیرو شکایت سامانه ۱۹۰ مردمی یک کارگاه تولید بستنی سنتی واقع در مزارع کشاورزی منطقه برآن شمالی در محوطه یک گاوداری توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، کشف، شناسایی و پلمپ شد.

وی بیان داشت: کارشناسان به محل مورد نظر مراجعه و مشاهده کردند در محوطه یک گاوداری و میان زمین‌های کشاورزی فردی اقدام به تولید بستنی سنتی در شرایط کاملاً غیر بهداشتی کرده که با توجه به وخامت موضوع و بحرانی بودن شرایط تولید، این کارگاه پلمپ شد و با بررسی به عمل آمده از اهالی روستاهای اطراف مشخص شد نامبرده در حاشیه شهر اصفهان فروشگاه شیرینی و بستنی دارد که پس از شناسایی این محل یخچال های حاوی بستنی توقیف و پلمپ شد.

وی گفت: پرونده متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی تنظیم و ارسال شد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: پیرو بازرسی های کارشناسان گروه مهندسی بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سمیرم، در بازرسی از یک واحد نانوایی مقدار پنج هزار و ۲۰۰ کیلوگرم آرد مشکوک به فساد توقیف شد.

رفیعی بیان داشت: این محموله پس از انجام نمونه برداری، به آزمایشگاه مواد غذایی استان ارسال، که با توجه به نتایج آزمایشگاهی، محموله توقیفی غیر قابل مصرف انسانی اعلام شد.

وی بیان داشت: پرونده خاطیان و نحوه استفاده محموله آرد توقیفی برای مصارف غیر انسانی جهت رسیدگی به مراجع ذی صلاح ارسال شده است.

ارسال نظرات