عزیز میرزایی گفت: 20 قلم اشیای سفالی جدید کشف شده در موزه این شهرستان به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۸۶۹۴۹۹۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی از کشف اشیای تاریخی در خوی خبر داد و گفت: 20 قلم اشیای تاریخی در اطراف شهرستان خوی کشف شده که مربوط به هزاره اول تا سوم هستند.

وی با بیان اینکه با کشف این تعداد اشیای تاریخی، تعداد اشیای تاریخی موزه خوی به 500 قلم رسیده است، تصریح کرد: این اشیای تاریخی در موزه شهرستان خوی در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی هدف از این اقدام را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: آشنایی هر چه بیشتر مردم به ویژه جوانان با فرهنگ و آثار تاریخی این شهرستان یکی از مهمترین موضوعاتی است که به آن توجه می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه شهرستان خوی در زمینه آثار تاریخی یکی از شهرهای غنی استان به شمار می‌رود، اعلام کرد: بر روی این ظروف سفالی نقش هندسی و انتراغی حک شده است.

میرزایی با بیان اینکه باید به نحو شایسته‌ای از آثار تاریخی و فرهنگی خود دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: شهرستان خوی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان در طول تاریخ بزرگان زیادی را در دامن خود پرورش داده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی به آثار تاریخی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: پل خاتون، مقبره شمس، دروازه سنگی، عمارت حکومتی، بازار سرپوشیده، خانه کبیری‌ها، حمام محمد بیگ و ... بخشی از آثار تاریخی خوی هستند.

ارسال نظرات