مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان کنگان گفت: در سال 94 بیش از 5 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در شهرستان کنگان پرداخت شد.
کد خبر: ۸۶۹۴۹۳۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار بسیج از کنگان ، مسئول بسیج سازندگی سپاه محمد رسول الله(ص) شهرستان کنگان در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و عملیاتی نمودن موضوع اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج همصدا با سایر ارگانها و نهادها و بلکه خیلی مقدم تر از آنها قدم در این عرصه نمود و با واگذار نمودن این ماموریت به بسیج سازندگی عملا این مهم را پیگیری نمود.

موسی حیدری افزود: بسیج سازندگی سپاه ناحیه کنگان نیز به فراخور ماموریت ابلاغی اقدام به شناسایی افراد مستعد جهت فعالیت در عرصه ی تعیین شده از سوی سازمان نمود.

وی اظهار داشت: دوره های آموزشی پرورش قارچ خوراکی، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش مرغ بومی و نیز صنایع دستی متناسب با عرصه های مورد نیاز با همکاری جهاد کشاورزی، شبکه دامپزشکی، بسیج مهندسین کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری در شهرستان کنگان برگزار گردید.

حیدری گفت: سال 94 در عرصه ی پرورش قارچ خوراکی برای 40 نفر، پرورش دام سبک برای 20 نفر، پرورش دام سنگین برای 3 نفر، پرورش مرغ بومی برای 1 نفر، پرورش شتر مرغ برای 2 نفر با عاملیت بانک مهر اقتصاد مبلغ 5 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت گردید.

وی بیان کرد: عرصه های پرورش دام سبک، دام سنگین، پرورش گوساله، کشت و کار گلخانه، پرورش کود ورمی کمپوست، پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی و سایر ماکیان، کاشت گیاهان دارویی می باشد و در خصوص صنایع تبدیلی، خنک کن، بسته بندی، رب و عصاره، ترشی و شوریجات، بسته بندی گیاهان دارویی، تولید مربا و فرآوری لبنیات در سال سال 94 در قالب اقتصاد مقاومتی وام برای آن تعلق می گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان کنگان گفت: پرورش شتر مرغ در روستای لاور گل با فعالیت 2 جوان بسیجی، پرورش قارچ خوراکی در سطح شهر کنگان و بنک، پرورش دام سبک در سطح شهر کنگان، بنک، روستای لاور گل، لاور ده، هفت چاه، میانلو و برکه چوپان از مهمترین فعالیت های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کنگان است.

حیدری اظهار داشت: عدم استقبال مردمی در عرصه های صنایع تبدیلی علیرغم وجود بازار مصرف و ارائه تسهیلات در این خصوص تاکنون کسی جهت دریافت تسهیلات در این زمینه مراجعه ننموده که این موضوع مستلزم فرهنگ سازی می باشد.


ارسال نظرات